Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jag skulle dött igår eller för en vecka

Postat av budas den 27 April 2012, 11:28
111 kommentarer · 361 träffar
Hejsan Fragbite

Som ni alla förhoppningsvis vet så startade jag en tråd för ca 1 vecka sedan. Med syftet att förmedla att jag skulle dö en specifik tid.

Tråden blev snabbt borttagen, men den blev snabbt hutlöst populär. Hälften som såg tråden antog säkerligen att jag var ett troll. Men faktum är att tråden var sann. Jag skulle dött förra Torsdagen eller igår. När jag själv fick hys om domen så kunde jag inte tro att det var sant. Men jag bytte snabbt åsikt då jag såg brevet, och insåg att jag hade fått stämpeln...

Jag hade hört ryktena, först blev de varnade, sen försvann dem spårlöst... Det började med att man var ute, på stan eller dylikt. Och helt plötsligt får man ett klistermärke på sig där det står "You're the chosen one, the one that's going to die, we like the hunt. Try to flee. Enjoy your last days, you will disappear this Thursday or the next ..." Som ni kanske vet (speciellt folk som bor i Göteborg) så har folk försvunnit de senaste halvåret. Dem är ute en vanlig dag eller kväll och så helt plötsligt är dem spårlöst försvunna. Efter att offren har vart borta i ca 2-3 dagar börjar nyheterna nämna det, och därefter så ser man "Har du sett "namn + efternamn" lappar överallt.

Jag vet att de flesta av er känner till dessa fall. Jag som alla andra trodde inte ett skit på ryktena och antog att personerna som försvunnit gjort det av relativt logiska anledningar. Hursomhelst så stod jag vid busskuren en tidig Tisdag morgon på väg till skolan. Då jag såg just en sådan "Har du sett" lapp, det var det senaste offret som hade försvunnit "Tony" Har du sett "Tony?". Jag stod där och läste lappen där föräldrarna förtvivlat beskriver sin sons utseende osv. Jag läser klart, min buss kommer. Jag stiger på och sätter mig längst bak och plockar en Metro och börjar läsa. När jag går av så är det relativt fullt på bussen och jag får kämpa för att ta mig ur den trånga bussen. Väl utanför bussen fortsätter jag till skolan. Vid skolan träffar jag på några vänner, hälsar och fortsätter till klassrummet. Efter några meter så hör jag "Vad är det för lapp du har på ryggen"? frågade en kompis, "vadå för jävla lapp" svarade jag. "Denna" så tar kompisen loss den och ger den till mig. Det var just den lappen. Lappen jag hade hört ryktena om "You're the chosen one, the one that's going to die, we like the hunt. Try to flee. Enjoy your last days, you will disappear this Thursday or the next..." Läste jag upp i mitt huvud och blev helt till mig. Men eftersom polarna stod där så skratta vi åt det och jag knycklade ihop lappen och kastade iväg den. Skolan fortsatte, jag gick hem.

Väl hemma så hade jag släppt det där med lappen osv, jag antog att det bara var ett dåligt skämt. Men allt förändrades när morsan bad mig hämta posten. Jag gick till brevlådan, hämtade breven. Därefter sorterade jag breven lämnade alla brev utom ett till morsan och tog med mig mitt upp till rummet. Jag öppnade brevet och följande stod "Tony was the forth sacrifice, you will be the fifth sacrifice. Try to escape, or go to the police, it wont help you. Dear Tony had 4 cops protecting him... Enjoy the days you got left. Läste jag och nu insåg jag att jag skulle dö. Det hade alltså försvunnit 4a personer inom loppet av några månader, alla spårlöst försvunna. Nu skulle jag bli den femte att försvinna. Jag visste att det skulle vara för uppenbart att ringa någon eller att skriva till någon på Facebook. Så jag satt uppe i mitt rum helt förtvivlad och visste inte hur jag skulle be om hjälp. Då slog det mig att gå in på WoW och be om hjälp från polarna jag hade på "Live ID" men jag hade ingen gametime. Vilket jag borde förutsett då jag inte spelat på över 1 år. Då fick jag iden att skriva det på Fragbite. Vilket jag också gjorde. Jag kunde inte avslöja för mycket eftersom jag insåg att dem måste ha stenkoll på mig om dem nu planerade att döda mig, dessutom göra det helt fläckfritt.

Nu när ni vet prologuen till berättelsen, nu ska jag berätta vad som hände och hur jag mirakulöst överlevde.

Fortsättning följer... Då jag måste röra på mig, men fortsättningen kommer inom kort
Föregående tråd
Nästa tråd

111 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar