Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moppe Problem! KOLLA HIT!

Postat av SWAGBOI1337 den 26 April 2012, 21:14
10 kommentarer · 382 träffar
tja fragbite :)

nu är det så att jag har köpt en moppe i vintras som jag har åkt på sen dess våren kommit men nu e det problem som fÄÄÄN!

allt hade gått bra och typ inge problen förns typ 1 månad sedan.

jag skulle åka ut och träffa ett par polare som bor ute på landet när moppen plötsligt börjar hacka. den liksom saktade ner för att sedan rycka igång fast än jag hade fullgas.

detta resulterade att moppen senare på kvällen skule lägga av helt och vägra starta. fick sedan hem moppen och lämna in på lagning och fick tillbaka den rätt snabbt.

killen som lagade moppen hade bytt tändstift och luftfilter samt gjort rent förgasaren och han sa att det var där problemet var.

moppen gick visserligen att starta men när man gasade fullt så var det samma sak. den satar ner och gasar, saktar ner och gasar....

några dagar efter det märkte jag att den börjar fucka sig vid start också och den hackar vill inte gasa på men efter att varit på och kört ca 10 sek/10 meter gick allt bra igen :)

nu när jag skulle åka ner till ica så blev det precis som det hade blivit för fast värre. hackandet började även fast jag inte körde på fullgas och när jag stannade vid några järnvägsbommar höll den nästan på att lägga av (vid tomgång altså)

jag har kollat runt mycket på nätet men hittar inget som hjälper. vet att detta inte är något mopedforum men man kan ju alltid försöka :)

vad är problemet och hur ska jag fixa detta??
kan det vara förgasaren igen??

vill lägga till att det typ är nån kinapuff och jag har inte bytt eller pillat på något i den ;)

skulle vara skitshysst om ni kunde hjälpa mig
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..