Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Audio Technica ATH-M50 vs SennheiserHD25

Postat av kristen muslim den 19 April 2012, 01:56
9 kommentarer · 653 träffar
Hej!

Jag har bestämt mig för att skaffa ett par nya hörlurar. Har kollat lite extra på Audio Technica ATH M50 samt Sennheiser HD-25 1 II.

Läst en hel del reviews på internet, kollat videoklipp samt varit och testat dem båda. Jag tycker om bägge två och kan inte riktigt bestämma mig...

Jag har nu ett par AKG K242 HD samt ett par Technics RP-DJ 1210. De senare får jag tyvärr efter ett tag (läs: 1h30min+) ont vid öronen av. Dessa är liksom Sennheiser modellen "on-ear"...

Mina AKG som är "over-ear" alltså täcker hela örat liksom Audio Technica varianten sitter hur bra som helst.

Jag tycker personligen när jag testade att Sennheiser modellen kändes aningen mjukare men som sagt, jag vet ju inte hur de känns efter ett tag. Jag blev rekommenderade Audio Technica modellen, medan Sennheiser modellen om man ska ha dem till portabelt användande.

Jag ska använda hörlurarna till lite av varje (både hemma och ute), dock mestadels hemma.

Jag vet massvis med DJ's (jag är inte DJ själv men är väldigt intresserad av själva den grejen och lyssnar i princip alltid på Hard House, Techno, Trance, Jumpstyle/Hardstyle... Men även vanlig musik, fast mestadels "mix" musik som har rätt mycket bas...

Hjälp mig! Vad tycker ni? Någon här som har ett par av dessa som kan berätta lite vad denne tycker om produkten?

Sitter Sennheiser lurarna bra på öronen, utan smärta efter några timmar?

Vilka rekommenderar ni?

Tack på förhand!

Vilka hörlurar skulle du välja?

14 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..