Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur ska jag agera?

Postat av thinkpad1337 den 17 April 2012, 15:23
4 kommentarer · 192 träffar
Hejsan. Idag gjorde jag mitt andra prov i hopp om att få mer än E som jag fick på det förra. Det slutade med att jag knycklade ihop pappret och gick hem.

Min lärare har sagt att man kan inte få högre slutbetyg än vad man får på detta lilla prov vilket jag tycker är hel fel.

Vi har haft cirka tio olika moment och då menar jag inlämningar, prov etc. Jag har fått B och C på alla dem.

För er som inte vet är B ett mellanbetyg för VG och MVG och C är ett tydligt VG.

Provet handlar om Juridiska blanketter såsom bodelning och låneavtal etc. Nästan hela klassen kan intyga på att detta är ett helt jävla omöjligt prov.

Såhär långt tycker jag ändå går att acceptera men sen när vi kommer till innehållet av provet så pratar vi. Man skall kunna fylla i alla dess blanketter vilket inte det står något om i boken hur man gör.

Han har gett oss sidor att läsa på men det som kommer på provet har nästintill ingenting med det att göra.

Hur skulle ni agerat i mitt fall?

Kan tilläggas att skolan är ganska liten och klen vilket gör det enklare att vinna ett "krig" mot.

Sen kan det även tilläggas att killen bakom mig som är en MVG- elev gav upp i mitten av provet.

Innan provet har han sagt att jag inte har några problem att få ett C och att han skall hjälpa mig att höja mig till ytterligare ett B.

Är det rätt eller fel av läraren att sätta ett E på mig nu?
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..