Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Din klass

Postat av PunKarN den 16 April 2012, 20:24
4 kommentarer · 180 träffar
Tjenaremors!

Jag ska ha nationella proven nu i Svenska och ska göra den muntliga deler nu på onsdag. Jag ska då hålla föredrag om folks relation till deras klass.

Följaktligen vill jag skaffa mig en uppfattning av just detta ämne (mer än jag redan har) och skummar därför igenom lite facklig litteratur osv...

Nu till poängen. Jag vill se över vad ni 30slaks har för relation till er klass. Vilken klass tillhör ni? Menar ni att klassamhället fortfarande existerar? Är ni stolta över er klass? Känner ni tillhörighet till er klass? osv.

Skriv gärna svar på frågorna samt kön, yrke/plugg, civilstånd (gift, hemmaboende, sambo, ensamboende etc.) samt ålder.

Tack på förhand!

OBS! Som ni kanske förstår utifrån tråden och dess ämne delar jag till viss del Marx syn på klassamhället men är inte Marxist.

Disk. Är klass aktuellt? Behövs ett nytt sätt att mäta social och ekonomisk status?

Vilken klass/ inställning har du?

16 personer har röstat
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar