Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hårdavaru/Mjukvaru hjälp!

Postat av krippafofan den 6 April 2012, 15:30
0 kommentarer · 209 träffar
Hej Fragbite!

Jag har upplevet ett konstigt problem av min nya dator!

-> http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/1664839/2012-04-06

Ibland så slocknar bara datorn, och då brukar jag öppna chassit, ta ut grafikkortet och ploppa ut moderkortsbatteriet, och sedan sätte tillbaka allt.
Sedan går datorn på igen och flyter på som vanligt.

Detta har väl hänt en 3-4 gånger.

Men Igår kväll när jag satt och lirade Heroes Of Newerth så slocknade datorn ännu en gång..

Tryckte på start knappen, datorn går i gång i en knapp sekund, lampan lyser dvs och fläktarna går igång.

Sen så "stryps" den vill jag kalla det.

Väntade en stund och försökte igen, då hände inget, dvs att den var helt död.

Jag tog ut grafikkortet, och sedan tryckte ur batteriet, och sedan satte tillbaka det. Och startade, inget hände. Tog ut SSDen, den startade! Dock i typ 10 sekunder.

Provade även med ett ram i taget, inget hjälpte.

Vände sedan på datorn och öppnade andra sidan, och såg att klistermärke från ssd sladden som går bakom moderkortet hade "typ" fastnat mot moderkortet, drog bort det och satte fast det mot chassit istället.

Satte tillbaka allt och sedan försökte starta, whops den startade direkt.

Känns lite långsökt att det var just det "metallklistermärket" som kanske kortslöt moderkortet? Dock mycket möjligt utav mina erfarenheter.

Vad kan mitt problem vara? Ifall jag upplever det igen, vad är det som är konstigt?

Mvh!

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..