Hey där!
Tänkte höra med er hur Thorén Buisness School är? Kanske någon som går där? =) Hade tänkt att börja på Buisnesslinjen i stockholm då (Medborgarplatsen) Har hört att det är väldigt mycket plugg och så, det kanske man får ta? Men tänkte kolla lite hur era scheman ser ut kanske, hur svår är matten? (Har för mig att det är matte 3b med)
Jag har poängen för att komma in och smartheten, men jag är rätt lat utav mig själv och jag hade inte tänkt att gå in på en linje som jag inte klarar av.
Tacksam om nån har några svar iaf! =)
Tyyyyyyyy
Tro mig, jag talar av erfarenhet.
Välj något som intresserar dig
Hitta andra i klassen som har som mål att ta sig igenom med mer än G.
Umgås med dom.
Struktur, gör det till vana att plugga med andra några timmar i veckan.
Man blir som man umgås, så umgås du med personer som satsar på högre betyg kommer du göra det samma. Väljer du dock att umgås med de som knappt vill vara där kommer du själv inte vilja vara där.
JB är vidrigt
TBS är vidrigt
Sök dig i något mellanting så blir det bra. INGEN FRISKOLA HELST
Du råkar inte ha betyg nog till Viktor Rydberg eller Södra? Mycket bättre skolor än så går inte att få tag på och du kan få ett sjukt bra kontaktnät. Att vara omgiven av ambitiösa människor pushar dessutom de flesta att överträffa sig själva.
IB har jag heller aldrig hört nån som varit missnöjd med, kanske också kan vara värt att tänka på.
Samma skit överallt, är JB Uppsala Sveriges andra/tredje bästa JB i Sverige av 30 st så vågar jag inte drömma om hur värdelösa de resterande 30 är :(