Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gick påskkärring, slutade i kaos!

Postat av Stayfly den 5 April 2012, 21:59
18 kommentarer · 527 träffar
Hej.

Påsk idag och en av få dagar i Sverige där det faktiskt är etiskt rätt att tigga.

Så jag bestämde mig för att klä ut mig till en påskkärring och gå runt i området och be om godis eller pengar.

Sagt och gjort, jag var redo att gå ut, saken är denna att jag är över 18 år och för vissa är det kanske ovanligt, men varför skulle man inte få gå och tigga om alla barn gör det?

Första huset: Ungt par i 35 års åldern öppnar dörren och får ut ett förskräckt "hej". Hej, sa jag och tog fram den tomma skålen.
"Jaha, har det börjat gå uppåt i åldrarna nu" Sa mannen.
Jag svarade ja, och om han skulle lägga ner lite godis som de hade kvar. Han tog fram en skål med godis, jag tog hela näven full och stoppade ner i min korg. Hej då sen gick jag vidare till andra huset.

Vi snabbspolar lite, då det inte var många som öppnade. Kom till ett hus. Knackar och en liten flicka öppnar dörren. "Glad påsk" sa jag. Och vid samma sekund börjar flickan storgråta och springer in i huset. Inget lyckande resultat med andra ord!

Nästa hus, ett gammalt par. Faktiskt det snällaste paret. De verkade vara väldigt glada att någon knackade på. Glad påsk och jag fick en 100 lapp av gamlingen. Er ska jag lägga på minnet sa jag och gick iväg.

Nu till det sista huset för dagen. Ett medelålderspar. Glad påsk sa jag. De stog och kollade på mig som ett fån. Glad påsk upprepade jag igen.

"Du ska inte ha något" sa mannen i huset. Varför inte? Svarade jag. Du är ju förfan en vuxen kille.

Du kan ju köpa ditt egna godis, sa han. Så bara för det så kan jag inte gå ut och knacka på och sprida glädje? Fortsatte jag

Nej det är en jävla tattig stil du kör med! Sa han.

Ok din surgubbe, Jesus och Maria hade vänt sig i graven om de hade hört dig säga sånt på självaste påsk! Sa jag. Han smällde igen dörren framför mina ögon.

Nu till saken, jag hade fått två råa ägg av en familj, det var ju påsk trots allt. Så jag drämde båda äggen rakt i fönstret så det blev en äggmassaker. Sen sprang jag allt vad jag kunde hem.

Nu till frågorna, tycker ni att bara barn ska gå påskkärringar eller är det lugnt att vuxna ocskå går?

När går gränsen för att man ska gå påskkärring?

Diskutera

/MVH Stayfly
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..