Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Förändra historian [FB-LEK]

Postat av pure den 4 April 2012, 22:55
10 kommentarer · 317 träffar
Såg en film om andra världskriget i skolan (för 511 gången) och fick upp tankarna på Harry Potter när jag läste min Twitterfeed..

Tänkte därför vad som, rent hypotetiskt, skulle hända ifall Lord Voldemort och hans dödsätare bestämde sig för att gå med i kriget.

Utfall:

- Han hade antagligen blivit sur över att att det krigas så mycket och att såpass många civila dör.. Kan ju vara någon renblodig som dör

- Han skulle inte gilla att folk vandrar över alperna med judar och liknande, de jättar som är på hans sida kanske upptäcks och dödas?

- Han skulle antagligen ta död på sovjet först, för propagandaskiten att alla är lika mycket värda, mugglare eller inte, stämmer inte överrens med Voldemorts världsbild. (mugglare = människor utan magiska krafter)

- Han skulle säkert sedan döda Hitler och hela nazityskland för att de, som mugglare, dödar några som inte är mugglare (judar är ju inte människor, så de kan ju inte räknas som mugglare ;) )

- Han skulle nog också ge sig på England och USA som skapar kallabalik i England och hela Europa, som förstör Hitlers planer att knyta samman alla dödsätare, jättar och diverse - för det råder fullkomligt kaos

Resultat: Bara judar som överlever ;) (såklart är jag ironisk, judar är ju människor)

Har ni några hypotetiska scenarion som förändrar historian?
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..