Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

proteinmacka (recept)

Postat av SpaderFyra den 4 April 2012, 18:16
44 kommentarer · 582 träffar
Notera att rubriken utläses på göteborgs-dialekt.

Ja som sagt tänkte dela med mig av detta magiska recept jag upptäckte häromdagen då mina smaklökar skrek av lycka. Den är även rik på protein så det funkar alla gymmbiffar här på fragbité också!! Någon kommer säkerligen skriva "standard" men det finns alltid folk som är sugna på något nytt och ganska nyttigt så sånna kommentarer undanbedes..

Du behöver:

Tonfisk på burk i vatten (olja funkar säkert det med).

Kvarg/kesella/creme freiche

Flytande honung

Ev sötstark senap

tomater

rödlök

s alt & peppar

lingongrova (brödet)

Börja med att hälla ur vattnet/oljan ur burken med tonfisk. I med tonfisken i en skål där du rör om så att bitarna blir hyffsat små. Sedan tillsätter du kvarg/kesella efter behov, ju mer ju krämigare osv. Rör runt till tonfiskbitarna är små och tillsätt lite majonäs om det nu önskas till. Själv tycker jag det blir lite godare, behövs inga mängder. Addera lite sötstark senap och en skvätt flytande honung för att få lite sötma och krydda med salt och peppar och rör om allting.

Rosta brödskivorna och bre ut röran över brödet, skiva rödlöken och tomaterna och lägg på mackorna, och sedan strö över lite flytande honung över allt!

Smaklig måltid, tar typ 3 minuter att tillaga och är proteinrikt, smakar gott och perfekt innan/efter träning eller som nattmacka!

Ni får gå efter känsla på detta. Men lite lagom av allt så blir resultatet förträffligt.

PEACE! langa bilder om ni nu gör detta :D och återkom med betyg och hur den smakade :D

Nej jag vet att det inte är något avancerat.. be nice folks

lägger till ett litet diskussionsunderlag ifall det passar herrarna: Låter det gott? skall ni testa? Var det gott (om ni nu testade) ?

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 44 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..