1
Religionsprov! LIKHETER Bush & Bin Laden
Postat av ppeterr den 3 April 2012, 21:17
10 kommentarer · 323 träffar
Hej Fragbite! har religionsprov imorgon och detta är en uppgift från ett gammalt prov som jag hittade, är nästan 100 säker på att min lärare kommer ta med exakt den uppgiften på provet.
Har riktigt bra koll på allt annat, men just denna fattar jag inte alls :/
Bush och Binladen. Likheter.
Skriv i punktform upp (numrera) likheter mellan Bush (kristna) och Bin ladens (muslimska) grundtankar och vad varje enskild likhet kan tänkas bero på.
Exempel: Både Bush och Binladen är troende Män uppvuxna i en patriarkal abrahamitisk tradition, därför anser bägge att de har en moralisk och religiös plikt att försvara kvinnor och barn från andra (onda) män.-
Någon som kan ge mig tips på hur man ska tänka? eller kanske kommer på några bra exempel? Tack på förhand!
Har riktigt bra koll på allt annat, men just denna fattar jag inte alls :/
Bush och Binladen. Likheter.
Skriv i punktform upp (numrera) likheter mellan Bush (kristna) och Bin ladens (muslimska) grundtankar och vad varje enskild likhet kan tänkas bero på.
Exempel: Både Bush och Binladen är troende Män uppvuxna i en patriarkal abrahamitisk tradition, därför anser bägge att de har en moralisk och religiös plikt att försvara kvinnor och barn från andra (onda) män.-
Någon som kan ge mig tips på hur man ska tänka? eller kanske kommer på några bra exempel? Tack på förhand!