Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Psykologi på LTU

Postat av planke den 22 Mars 2012, 17:36
12 kommentarer · 1 335 träffar
Jag är då på koll efter högskoleutbildningar inför hösten och hamnade då på Luleå tekniska universitet (LTU) och såg att deras utbildningar har låg intagningspoäng vilket jag antar beror på att där inte bor så hemskt mycket folk där uppe.

Jag har då lite funderingar ang. utbildningarna så att man inte skjuter sig själv i foten och läser en värdelös utbildning.

Psykologi ( http://www.ltu.se/edu/program/ FKPSG?lasar=2012 ) är då något som jag är intresserad av. Denna skolan har då väldigt låga krav på att komma in jämfört med andra och jag undrar om detta är en fullständig utbildning, d.v.s. kan jag jobba som psykolog och liknande efteråt?
Jag såg också att dom inte har magisterexamen och vad innebär då detta?

Spelar det någon roll vart man pluggat för arbetsgivarna så länge det är samma utbildning?

Undrar även lite om själva staden Luleå, hur är den för en Malmö-bo som egentligen inte är så glad för kyla?

Vill även höra tankar om detta och andra utbildningar

Plugga eller jobba efter gymnasiet?

12 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..