Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Äventyr, Vandring och Galenskap

Postat av 10TT den 17 Mars 2012, 00:28
12 kommentarer · 230 träffar
Förra sommaren tog jag tjänsteledigt för att vandra kust till kust, närmare bestämt från halmstad till Öland. Det tog mig och min hund 2 månader och 3 veckor. Det tog så lång tid dels för att vi vilade oftare än jag trodde skulle behövas men också för att vi hittade många fina ställen värda att stanna kvar lite längre på.

(Så manligt och mustigt skägg har jag aldrig haft btw)

Vad som gjorde det roligare är att vi höll oss ifrån vägar så mycket som möjligt och jag använde bara kompassen att navigera efter. Rakt Österut. Sov även i tält hela perioden och ja. Vi dyrkade naturen och detta lilla äventyr var givande på många plan faktiskt.

Jag hade tänkt antingen trollstigen i Norge eller Kebnekaise nästa gång... MEN av en slump träffade jag en kille som alltså hade vandrat från ystad till minns inte men det som nu är vår nordligaste stad. Och där togs jag ner på jorden igen :)

Har sett mer av världen och Europa än vad jag sett av Sverige, så inspirerad till tusen vill jag anta utmaningen och planerar lite försiktigt att göra precis som han gjorde under nästa vår och sommar. Hundstackarn får trots sina 8 år följa med han också isåfall men jag vet inte om jag själv orkar. Att cykla är inte min grej och förresten ingen vidare bedrift enligt mig.

Kanske är jag en gnutta galen, men när jag berättar för andra om min vandring coast to coast blir folk samtidigt ändå beundrade och ser det som en... tja bra grej liksom. Speciellt dom människor man träffade på vägen visade oerhört glatt intresse.

Jag undrar om det finns några fler här som är lagda åt det lite mer äventyrliga hållet. Jag skulle aldrig någonsin få med mig någon av mina polare ut på en sån här grej och det hade helt klart varit roligare om någon gjorde mig sällskap.

Kanske är det någon här som är lika galen som jag är och rent av vill följa med mig?

I vilket fall kan du skriva en rad om ditt egna friluftsintresse och tipsa om lite aktiviteter eller platser. Och om jag bestämmer mig för att utföra den långa vandringen är det obligatoriskt att bjuda mig på en öl om jag går igenom din stad. Det skulle motivera en del.
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..