1
Skita i värdelösa ämnen
Postat av Tjockibocki den 12 Mars 2012, 22:06
26 kommentarer · 320 träffar
Tjena. Jo, det är såhär att jag går i 8an just nu och är less på skolan som fan. Förmodligen för att jag haft det extremt lätt för mig under 1-6an typ, var alltid bäst på allt utan att behöva anstränga mig ett piss, sen när man helt plötsligt började högstadiet osv med riktiga prov och att man behövde ta hem plugg så har det blivit kämpigare. Tänker ofta i skolan typ "idag ska jag verkligen plugga, inget annat!!", sen när jag väl kommer hem lyckas jag alltid hitta andra saker att göra.
Har just nu dessa betyg:
Svenska: A
Engelska: B
Matte: B
Alla SO-ämnena: A
Alla NO-ämnena: E
Bild, slöjd och alla såna värdelösa ämnen: E
Spanska: B
Därför undrar jag om jag bara ska fortsätta såhär och bara satsa i de mer viktiga ämnena (kärnämnena, SO och spanska) eller om det är värt att lägga ned mindre tid på fritidsaktiviteter och kompisar för att få högre betyg i de andra ämnena också så som slöjd tex, för jag måste verkligen börja strukturera upp mitt pluggande om det inte ska balla ur inför nian. Blir så jävla stressad när jag inte pluggar något när jag har bestämt att jag ska göra det, och sen när jag blir stressad så gör det att jag inte kan börja plugga...
Det jag vill få ut av denna tråd är alltså frågan, om det är värt att börja lägga ned tid på alla skitämnen eller om man ska fortsätta såhär? Ska förmodligen gå Sam Internationell, och bara jag har tillräckligt mycket poäng för att komma in på linjen så spelar det väl ingen roll vad jag har för betyg i tex bild?
Jävligt flummig tråd, men aja :(
Har just nu dessa betyg:
Svenska: A
Engelska: B
Matte: B
Alla SO-ämnena: A
Alla NO-ämnena: E
Bild, slöjd och alla såna värdelösa ämnen: E
Spanska: B
Därför undrar jag om jag bara ska fortsätta såhär och bara satsa i de mer viktiga ämnena (kärnämnena, SO och spanska) eller om det är värt att lägga ned mindre tid på fritidsaktiviteter och kompisar för att få högre betyg i de andra ämnena också så som slöjd tex, för jag måste verkligen börja strukturera upp mitt pluggande om det inte ska balla ur inför nian. Blir så jävla stressad när jag inte pluggar något när jag har bestämt att jag ska göra det, och sen när jag blir stressad så gör det att jag inte kan börja plugga...
Det jag vill få ut av denna tråd är alltså frågan, om det är värt att börja lägga ned tid på alla skitämnen eller om man ska fortsätta såhär? Ska förmodligen gå Sam Internationell, och bara jag har tillräckligt mycket poäng för att komma in på linjen så spelar det väl ingen roll vad jag har för betyg i tex bild?
Jävligt flummig tråd, men aja :(