Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Farsan dampar.

Postat av HOTMALE den 10 Mars 2012, 16:43
46 kommentarer · 408 träffar
Hejsan.
Nu i denna tråd skulle jag vilja att ni tänker er in i min situation.

Jag är 17 år, mina föräldrar skiljde sig när jag var typ 4 eller något.
Bor varannan vecka, har det riktigt bra hos morsan. Får göra vad jag vill (alltså hon bryr sig som fan, men hon förstår sig på tonåringar så hon låter mig göra vad jag vill inom rimliga gränser så länge jag sköter mig).
Morsan får aldrig utbrott och jag mår riktigt bra när jag bor där.

Men, farsan.
Min far har extrema tempramentproblem, vi tar t.ex. i morse när han ville att jag skulle följa med till stugan (hade andra planer med polare och jag orkar verkligen inte följa till stugan eftersom det inte finns något som helst att göra där).
Då kom han och väckte mig klockan 9, jag sa att jag inte tänker följa men han fortsätter att SKRIKA på mig att jag ska med. Tillslut så drar han äntligen och jag somnar om.
När jag senare vaknar så märker jag att han tagit med MIN skoter (som jag hade tänkt fara ut med på dagen...och ja, jag är norrlänning) till stugan, troligtvis bara för att jävlas.

Jaja tänker jag, låter han vara omogen. Tänkte då sätta mig vid datorn för att spela lite (skulle vara med polaren lite senare) och märker då att han även har slått av internet.

Liksom hur moget är det?

Och detta är inte första gången, detta är typ 8573e gången han slår av internet för att han inte får som han vill
Observera att jag inte är uppkäftig, jag säger alltid i lugn ton om jag inte vill göra det han säger, det är snarare han som är uppkäftig.

Nåja, när min bror var 16 år flyttade han till morsan pga. farsans temprament. Det går verkligen inte att prata med han så fort han blir det minsta sur.
Nu funderar jag också på att flytta till morsan då detta nästan var droppen för mig, men jag vill fortfarande inte lämna farsan ensamen i huset. Han har flickvän men dom bor inte tillsammans än.

Hjälp mig, vad hade ni gjort?

46 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 46 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..