1
Resa i påsk, tips tack!- varmt
Postat av voldy den 7 Mars 2012, 21:40
14 kommentarer · 575 träffar
Hej jag söker tips på någonstans att resa under påsken. Hade tänkt att åka själv i en vecka eller liknande. Vill gärna ta mig till något så varmt ställe som möjligt. Budget är runt 10 000(kanske kan sträcka mig till 15000 ifall det blir nödvändigt).. Detta ska då inkludera resa tur och retur- någon form av boende(är inte främmande för att leva bohemliv och tälta eller liknande, snarare tvärtom)- mat och pengar att röra sig relativt "fritt" med(Dvs inte behöva tänka på hur många öl man köper, vad man käkar osv). Tummar hellre på boendet än annat. Som sagt värme är prio ett- så långt bort som möjligt prio 2- ett hyffsat nattliv är att föredra, helst inte någon knull och supa destination dock. Det kan jag kolla upp själv. Vill mera hitt ett lugnt ställe med trevliga människor där man kanske kan få sig ett skjut ifall man känner för det.
Desto billigare på plats-desto bättre. Men värmen är viktigare! Alternativ B är att åka till Arlanda och ta en random restresa men känns som att det kan vara svårt under påsken?
Har ni hittat något bra ställe som ni kan tipsa om? Slutligen fördel om man kan ta sig fram hyggligt på engelska.
Desto billigare på plats-desto bättre. Men värmen är viktigare! Alternativ B är att åka till Arlanda och ta en random restresa men känns som att det kan vara svårt under påsken?
Har ni hittat något bra ställe som ni kan tipsa om? Slutligen fördel om man kan ta sig fram hyggligt på engelska.