1
Hur snäll är du när du hittar pengar?
Postat av Exajjer den 1 Mars 2012, 23:17
42 kommentarer · 379 träffar
Hallau fb!
Låt oss säga att du hittar en plånbok med en summa pengar i + ett kort där det stod telefonnummer och allting.
Hur snäll är du egentligen när du hittar pengar som inte är dina?
Lämnar du tillbaka dom trots att du inte vet om du hittelön eller ej? Eller tar du allt och lämnar tillbaka endast plåboken?
Eller kanske inget av det?
Själv vet jag inte vad jag skulle gjort.
Det är väl lite skillnad när man hittar telefonnummer och sånt i plånboken. Skulle jag hittat bara pengar på gatan skulle jag plockat upp det och behållit det.
Sen beror det också på summan i plånboken.
Men jag skulle nog haft skuldkänslor så jag skulle nog lämnat tillbaka allting ändå. (Tänk om det skulle vara jag som tappat den?)
Så vad är ni?
HörZ!
//Exire
Låt oss säga att du hittar en plånbok med en summa pengar i + ett kort där det stod telefonnummer och allting.
Hur snäll är du egentligen när du hittar pengar som inte är dina?
Lämnar du tillbaka dom trots att du inte vet om du hittelön eller ej? Eller tar du allt och lämnar tillbaka endast plåboken?
Eller kanske inget av det?
Själv vet jag inte vad jag skulle gjort.
Det är väl lite skillnad när man hittar telefonnummer och sånt i plånboken. Skulle jag hittat bara pengar på gatan skulle jag plockat upp det och behållit det.
Sen beror det också på summan i plånboken.
Men jag skulle nog haft skuldkänslor så jag skulle nog lämnat tillbaka allting ändå. (Tänk om det skulle vara jag som tappat den?)
Så vad är ni?
HörZ!
//Exire