Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tillbaka från uppehåll, judo

Postat av Macz!! den 26 Februari 2012, 18:40
4 kommentarer · 242 träffar
Ja hejsan mina kära vänner.
Ursäkta för den långa posten, men det behövs känner jag.

Jag skriver denna tråden då jag precis har valt att börja träna judo igen efter ett uppehåll på drygt 8 år.

När jag slutade träna var jag 16 år, och skulle precis ta mitt bruna bälte. Jag var i toppform, tränade ca 6 pass i veckan, (dubbelpass 3 dagar), men som för många andra fanns det mycket annat intressant i den åldern, typ datorspel, mopeder, andra intressen.

Jag hade dessutom tränat sen jag var 7 år gammal, så det hade väl förlorat sin gnista lite.

I vilket fall som helst, nu när jag är 23 år gammal släpade en polare med mig på ett jiujitsu pass och jag kom genast ihåg hur roligt jag tyckte kampsport var.

Så jag tog mig till judon igen, med en _jävla_ prestationsångest, eftersom jag vet att min gamla tränare var kvar från förr, och han visste hur duktig och i vilken form jag var när jag slutade.

Jag har inte gått ner mig totalt alltså, men 8 år av datorspel och osund kost gör endel med kroppen, så givetvis har jag inte kvar samma kondition, teknik och styrka som jag hade då.
Träningen gick som väntat, jag svettades som en gris och var påväg att dö kändes det som, och det hela kändes väldigt olustigt..

Så det jag undrar och vill få ut av tråden helt enkelt är väl, om någon har varit i en liknande situation och har nåt bra tips på hur jag borde göra för att inte lägga sån press på mig själv, och även hur jag ska få tillbaka formen så fort som möjligt?

Kändes såpass jobbigt att jag funderar på att inte gå tillbaka alltså, och det vill jag ju egentligen göra.

Ursäkta om detta blev en gnälltråd, men de som läste och kan sätta sig in i det, får gärna dela med sig :)
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..