Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internet är segt

Postat av InZan3 den 24 Februari 2012, 20:12
5 kommentarer · 190 träffar
Tjenare.. Det är såhär att min familj har flyttat. Vi bor nu på landet kan man säga.. Alltså, det är inte långt till närmsta mataffär eller skola, men det är ändå massa åkrar runtomkring så jag räknar det som "landet".

Till frågan.. Min farsa skulle köpa nytt internet som vi skulle använda här ute. Tydligen gick det inte att ha annat än mobilt internet här, vilket jag tycker är jävligt skumt. Kan någon konfirmera detta? Men i vilket fall.. Han har nu köpt ett mobilt 4g 60mb/s men vi får endast ut ungefär 1mb/s när internet väl funkar. Vi har testat på säkert 10 olika datorer. Dessutom fungerar inte 4g, vi får endast 3g? Vad i helvete är detta? Är det telia som blåser oss eller är det såhär det ska vara?

Kan tillägga att en som bor här, nästan granne, får ut det han betalar för vilket är 30mb/s.

Så mina frågor.
1. Varför lägger internet bara av helt ibland, så att ingen kan ansluta i huset, oavsett var vi befinner oss?

2. Hur kommer det sig att vi bara får ut 1mb/s när vi betalar för 60mb/s?

3. Varför får vi inte 4g när vi betalar för det?

4. Stämmer det att inom vissa zoner kan man bara ha mobilt bredband?

Är det någon mer information kan ni bara fråga.

Just nu sitter jag på farsans mobila bredband från jobbet, det kan jag iaf ansluta till, är dock inte så hög hastighet på det. (CANT PLAY BF3 D: D: D: )

Vilken internetoperatör?

12 personer har röstat

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..