1
Datorn fryser sig samt startar om
Postat av 0sthyvel den 23 Februari 2012, 18:45
12 kommentarer · 2 786 träffar
Hej, jag har nu under ett halvårs tid haft det här problemet. Jag kan ha igång datorn utan några program öppna 24/7 utan några som helst problem. Men när jag spelar 1-2 timmar av ett spel så fryser den. Om jag kollar på en youtube film på 15 så fryser den. Skyrim är ett spel som jag kan lira 4 timmar utan några som helst problem, men har jag Utorrent uppe så fryser det på 2 minuter. Det här händer vid väldigt random tillfällen och kan inte begripa vad som orsakar problemet. Jag har inte spelat så värst mycket under den här tiden så det har jag inte brytt mig om men nu har jag fått nog av det. Ibland kan det förekomma random omstarter också.
I burken har jag:
Intel Core i5 2500
Gigabyte GeForce GTX 460
Intel SSD 320 serien
Corsair CX 500W
ASRock P67 Extreme6
Corsair 8GB VENGEANCE
Jag hade samma problem innan jag köpte dessa delar, det vill säga min gamla dator frös också vid random tillfällen när man lirade diverse spel. Det som följde med den nya datorn från det gamla var nätagget, en mekanisk hårddisk och grafik kortet. Jag har kollat upp graffet och det fungerar som det ska samt dem misstänkta ram minnena.
Jag har svårt att förstå vad det är som spökar. Det som följde med från den gamla datorn fungerar som det ska. Jag har alltså köpt nya delar som orsakar samma problem. Jag har kollat upp mjukvara uppdateringar till det mesta som gick.
Sammanfattningsvis:
Jag har ett frysproblem som jag misstänker är från något som följde med i den gamla datorn. Hoppas ni kan råda bot på det här. Sorry om det blev lite dåligt formulerat, det är mycket delar som sägs fungera och mycket delar som jag inte vet ännu.
Kom med tips och gärna liknande historier med lösningar! // Ha det!
I burken har jag:
Intel Core i5 2500
Gigabyte GeForce GTX 460
Intel SSD 320 serien
Corsair CX 500W
ASRock P67 Extreme6
Corsair 8GB VENGEANCE
Jag hade samma problem innan jag köpte dessa delar, det vill säga min gamla dator frös också vid random tillfällen när man lirade diverse spel. Det som följde med den nya datorn från det gamla var nätagget, en mekanisk hårddisk och grafik kortet. Jag har kollat upp graffet och det fungerar som det ska samt dem misstänkta ram minnena.
Jag har svårt att förstå vad det är som spökar. Det som följde med från den gamla datorn fungerar som det ska. Jag har alltså köpt nya delar som orsakar samma problem. Jag har kollat upp mjukvara uppdateringar till det mesta som gick.
Sammanfattningsvis:
Jag har ett frysproblem som jag misstänker är från något som följde med i den gamla datorn. Hoppas ni kan råda bot på det här. Sorry om det blev lite dåligt formulerat, det är mycket delar som sägs fungera och mycket delar som jag inte vet ännu.
Kom med tips och gärna liknande historier med lösningar! // Ha det!