Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Pokemon online server

Postat av goom den 23 Februari 2012, 16:13
7 kommentarer · 243 träffar
Tjenare, jag har öppnat en pokemon online server och allt fungerar perfekt för mig, jag kommer in på servern och kan spela.

Eller ja vissa buggar uppstår men nu till saken: När mina kompisar skall launcha clientet via en batch fil (.bat) så öppnas en cmd ruta i 1 sekund och sedan stängs med meddelandet "Java är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil" detta har jag fixat via att ändra path i miljövariabler. OBS: fungerade endast på 1 av 2 datorer

(att tillägga fungerade på windows x64 och inte på windows x32)

Men när de ska spela själva spelet och trycka på login eller slutföra registreringen stängs spelet ned.

Vad ska jag göra?

De använder samma client som jag med exakt samma filer.

Info om .bat filen:

batch filen använder koden: java -Djava.library.path=lib/native -jar Pokenet.jar > pokenet.log

För att starta pokenet.jar trycker jag alltså på batch filen och spelet startas och jag kan spela, men när de andra gör exakt samma sak så öppnas spelet och stängs efter 1 sekund eller så öppnas spelet men det går inte att trycka på play utan att spelet stängs.

Kan problemet vara att de använder sig utav en gammal java version eller ligger problemet i clientet?

Tacksam för all hjälp, tack på förhand.

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..