Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bästa typen av fisk att ha i Glas-skål?

Postat av glitchmade den 20 Februari 2012, 16:23
20 kommentarer · 9 512 träffar
Det är som så att jag är student just nu och bor i korridor så därför blir det inte så lätt att ha andra husdjut som man föredrar som tex: hundar eller katter eller marsvin eller nåt annat...

Sen har jag inte så mycket tid heller att sköta om djuren så därför söker jag en liten balans här. Jag funderar starkt på nån slags fisk som jag kan ha en glasskål och jag kan helt klart byta vatten när det behövs och även mata (såklar).

Jag bor UTOMLANDS så svenska lagar och regler gäller inte här så därför behöver ni INTE säga att det är "olagligt" att ha fisk i glasskål numera bla bla bla.

Det är inte Sverige längre... andra regler.

Sen orkar jag inte heller moraltanter som säger att att guldfiskskål är för liten osv osv. Sådana kommenterar undanbedes tack!

Det enda jag frågar er är:

Vilken typ av fisk passar bäst i glasskål?

Guldfisk har jag tänkt på men ni som haft guldfiskar i glasskål, hur funkade det sen? Blev de inte för stora sen?

Jag funderar annars på en kampfiskar som tex: Betta. De är små och kräver inte lika stor yta som guldfiskar men äter de speciella maträtter eller kan man mata dem med vad som helst precis som med guldfisken?

Ni som är experter inom det här området / eller ni som haft erfarenhet får gärna ge mig tips och råd om vilka lämpliga fiskar!

PS: Nej, inga badanka tack!

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..