Jag är en berusad ryss på 18 år. Jag är sugen på att spela skyrim samtidigt som jag vill chilla på youtube och kolla på roliga katt klipp. Vad bör jag göra?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#6 Lirar lol i ungefär 150-250 fps och det har alltid funkat innan. Kan det vara att det var en uppdatering på lol som jag precis laddade ner? för detta har jag inte upplevt innan och detta var första gamet där jag använde den nya uppdateringen.
#14 testa byt upplösning i spelet, testa med v-sync på och av. Testa installera om drivrutinerna. Testa kasta datorn in i väggen minst 3 gånger på följd. Annars vet jag inte.
#15 Jag vill ju ha den bästa upplösningen såklart? v-sync finns inte i lol tror jag, hur stänger man av eller sätter på det i windows isåfall? Går inte att installera om när jag trycker igång installern så säger den bara "du har dem senaste drivrutinerna"
#16 du kan ju bara testa och se ifall det löser problemet om du ändrar på upplösningen fram och tillbaka. V-sync sätter du på/av på grafikkortsinställningarna.
Drivrutinerna kan du ju ta bort från lägg till/ta bort program i kontrollpanelen, sen hämta hem de gamla drivisarna.
Har hittat problemet. När jag satt igång "Wait for vertical sync" i LoL så flimmrar det inte. Problemet nu är att det är helt ospelbart för mig då det känns som man lirar med 200-300MS och 60 FPS när jag är van vid 19ms och 250-300 FPS. Vad ska jag göra?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Annars testa att installera drivisarna du hade INNAN uppdatering? =)
Re-install life please.
Flimmer i lol bara so far
Skrivet med min Android-mobil
Drivrutinerna kan du ju ta bort från lägg till/ta bort program i kontrollpanelen, sen hämta hem de gamla drivisarna.
Testat stänga av vsync och testat ändra allting i Catalyst controll center osv
"I'm using Catalyst 12.7 Beta from AMD's website with 12.7 CAP 1. I have no flickering issues at all."'
Så testa ladda ner 12.7 drivisarna :D
Du kan inte överklocka 10%
Det funkade inte att använda 12.7 samma flimmer i LoL
Kan vara så att ditt minnens frekvens klockar ner sig så du kanske behöver ändra detta till högre frekvens, är den under 300Mhz?
Du måste se "hidden files" vad det nu heter på svenska, google!
Prova detta:
Stäng av CCC i taskmanger
C:\ Users\Användarnamn\AppData\ Local\ATI\ACE
öppna profiles.xml
Funktion name = "MemoryClockTarget_PCI_VEN_10 02 & DEV_6798 & delsystem _254D1458 & REV_00_4 & 80E7924 & 0 & 0008A">
<property Name="Want_0" value="15000" />
<property Name="Want_1" value="137500" />
Bara leta efter "memory target" , och ändra det från 15.000 till 30.000.
Starta om och det borde du ha 300/300 idle.
Men dom flesta ska inte behöva det.
#34, Då han satte igång det i LoL ja.. men då kanske han hade det ON i grafikkortet vilket kan ha gjort att det krånglat?
Det ser ut såhär va?
http://www.youtube.com/watch?v =PZfsaaLouqs&list=LLzosAaeushi gQLw704TUj9w
Lås fast fpsen på typ 80 i LoL.
Något man kan göra?
Min skärm är 120HZ så allt under 120 fps känns sjukt dåligt.