Hej FB
Nu är det dags snart att ta mitt lätt mc kort, och det betyder att jag ska köpa mig en hoj, frågar är bara vad ni rekommenderar? Lär finnas någon här som är insatt iallafall!
Har kollat runt lite på KTM, och GASGAS.
Någon som kan linka en bra från blocket?
Budget . 20 - 35k
Bor i Göteborgsområdet, kan även åka några mil för att hämta!
OnT : Har du inkluderat bränslekostnaderna samt service för hojarna? KTM är oftast mer enduro inriktad om vi tar en titt på EXC tex, men så finns Duke som är en 4takt.
GG är oftast ganska vassa, runt 25-35 hästar ostrypt, därmed lite mer service på det.
Annars så finns Yamaha DTR, ett ypperligt alternativ ifall du inte kan meka, är antagligen världens största och välkända 125a om vi kollar på motorcyklar, kolvbyte efter 2000 mil, byta växellådsolja då och då, fylla på med 2takts-olja då och då när det behövs, smörja kedja osvosvo.. Ganska standard..
Nej, vad kan det gå på? Jag skippade moppe kortet för detta. Morsan och farsan står för det.
Betyder det att jag inte bör köra enduro på vägarna eller?
För KTM EXC är tokfräsh, och verkar ha riktigt bra omdöome =)
Köp en fin Suzuki, riktigt bra grejer, alternativt en Yamaha R6! :)
De 125or jag gillar bäst ;)
Där är det inte en massa jävla moppefuckos(Läs alla ovan denna) som talar i hatten..
#2 Mitt kort kostade mig 8500 kronor ungefär, då hade jag ALDRIG kört manuellt förut, tog par lektioner i trafik och på bana för att träna, under tiden så hade jag en egen 125a(DT R) och tränade bromsning, krypkörning och manöverbanan på ett avstängt gammalt militärområde!
#5 Vad för Suzuki var det då? Gör om gör rätt, han söker en 125a, inte en Sporthoj med 127 hästar.
#7 Varför gillar du dom då?
EXCn - Bra, många hästar, går skit bra, snygga, låter gött, mycket service.
RS - Ungefär desamma fast mer mildare i motorn = Färre hästar och mindre service, vissa toppar närmare 170 km/h ostrypt.
YZF - Klen, wannabe tyngre sporthoj.
Sendan - Bland de klenaste 125orna du kan hitta tbh.. Trimma moppen istället och du uppnår en högre macho faktor än att åka runt på en dålig moppefuckoliknanden Senda.
Edit : Berätta gärna vad du vill GÖRA med hojen, köra enduro, köra landsväg, stunta, leka huligan osvosv.. Det ger oss/mig bättre riktlinjer vilka hojar som kan passa dig.
Även hur van du är med att meka med motorer, IMO så skulle jag inte rekommendera dig att skaffa en EXC ifall du har 0 kunskap om att meka..
KTM och gasgas är ju egentligen rena crossmaskiner, så de får man serva riktigt ofta.
http://www.youtube.com/watch?v =7f3Nmbnh7xQ
säger det mesta, KTM 125 EXC bästa lätta MCn, lovar
Visst är YZFen det, hade nog inte bangat på den ifall jag skulle välja 4taktare som e sportis i så låg kubib faktiskt, ganska trevlig på.. På bilder iaf (:
#12 Skit fin, men det kostar att ligga på topp, speciellt ifall man vill åka lite längre turer och ha det allmänt trevligt, så är inte EXC att rekommendera..
Edit : HAHAHAHHAHAHAH DÖÖÖR! Kollade andra filmen, klickar mig fram och drar förbi gubben på moppe och skryter att han kör på slangen och drar omkull utan handskar <33
Åkte till MC-hörnan och blir visad till den, direkt så börjar jag flina och skratta och tänkte "Det kan fan inte vara likadan hoj det där" ser något förjävligt ut IRL om man jämför med bild.
Sen jag som var 170 på den tiden tyckte att den var liten, men känner ett moppefucko från Göteborg som är närmare 190 centimeter och har den, idioti bara..
#16 CHIP? Berätta gärna mer om chiptrimmet..
Det jag vet är att CDIn har något hölje runt sig av gummi eller fan det är och folk brukar på något sett klippa kabeln i CDIn genom att borra igenom gummit blabla men aldrig om något chip ;o..
http://i.imgur.com/6khQF.jpg
Jääävligt roligt att köra Ktm på landsväg, men cykeln är inte gjord för det väglaget och du kommer ha en hel del jobb att serva hojen, inget att rekommendera :-)
#22 Jävla fin den var, vad toppar den? Är allt original eller har du skruvat på den ? :)