Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kommer jag bli utslängd?

Postat av Stayfly den 9 Februari 2012, 01:29
47 kommentarer · 325 träffar
Hallå allihopa.

I tisdags var jag på väg hem från träningen. Har tränat kickboxning i snart fem år. Men iallafall, på väg hem från träningen så ser jag ett gäng på fyra killar gåendes mot mig. Jag har mp3 i öronen och går mot dom. När vi möts så puttar den ena killen axeln mot mig hårt medan han hånflinar, ni vet sån där självgod kille som tror han äger världen.

Jag är ju van att försvara mig ganska bra, så jag tar av hörlurarna, vänder mig om och frågar varför han gjorde så? Jag är inte ute efter bråk så jag säger det med en lugn ton.

- Din lilla tönt, tro inte du äger gatan. Det är vi som styr här. Sa deras "ledare"

- Jag tror inte jag äger gatan, jag var bara på väg hem, och du puttade mig ganska hårt. Du är ju uppenbarligen bara ute efter tjaffs. Sa jag.

- Alltså, var inte kaxig din tönt, sa han och vevade ett slag mot.

Jag dodgade ganska lätt undan hans otränade slag. Detta var egentligen ingen match, men jag tänkte ändå sätta gänget på plats.

De kommer nu mot mig alla fyra, jag får en liten adrenalinkick och vevar in ett klockrent slag i hakan på ena killen så han ligger ner, drar en hoppspark på den andra så han tar sig för magen. Den tredje kommer bakom mig, och tar stryptag på mig bakifrån. Jag lyckas enkelt skalla honom med bakhuvudet och lägga in en fin rundspark i ryggen så han trillar ner.

Den fjärde killen sa att han inte ville bråka och de andra reste sig upp och gick iväg med gråten i halsen.

Nu några dagar senare har detta blivit ganska uppmärksammat då folk såg detta. Jag fick ingen anmälning då det var solklart självförsvar, men i min klubb så är det strikt förbjudet att använda slagsmål utanför klubben.

Så jag undrar vad jag ska säga till min tränare?

Tror ni detta kommer få några konsekvenser och att jag kan bli utslängd från klubben?

All hjälp uppskattas.

MVH/ Stayfly
Föregående tråd
Nästa tråd

47 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 47 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..