Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Börjat drömma i vaket tillstånd

Postat av PutBoy den 25 Mars 2005, 15:54
73 kommentarer · 2 849 träffar
Tänkte posta ett till sömnproblem som jag har. Har några stycken ;D.

Till saken hör nog att jag har börjat komma ihåg mina drömmar. Oftast från varje natt, och jag kommer ofta ihåg hela drömmarna också. Hursomhelst så ibland när jag är vaken, kan hända när och var som helst, så känns det ungefär som att jag befinner mig i en dröm. Eller det känns som at tjag både är medveten om drömmen och medveten om verkligheten på samma gång. Dessa vakendrömmar är alltid ljud, alltså inga blider el dylikt. Det är ofta konversationer mellan olika människor som jag hör. Dom säger liksom olika saker, och under tiden jag "drömmer" så verkar konversationerna vettiga, och jag tror att dom faktiskt äger rum, men så fort jag vaknar ur drömmarna så förstår jag att dom var hur korkade som helst, och att dom inte alls var sanna. Detta händer ganska ofta, nästan dagligen, och nej, det är inte som jag är schizofren, hoppas jag :S. Jag tror det har att göra med att jag, efter att ha börjat minnas mina drömmar, även har fått bättre kontakt med mitt undermedvetna, så det jag hör är det som det medvetna annars skulle ha "blockat" mig från att höra.

Tror inte att detta är ett så vanligt problem, mindre vanligt än sömnparalys-saken, men tänkte skriva det iaf. ifall nån nu skulle ha samma problem, så skriv det plz.

P.S. Det är inte lucida drömmar jag snackar om alltså. Jag är verkligen vaken, det händer i det verkliga livet att jag "drömmer till", inte att jag drömmer och tror att det är verkligt.

73 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 73 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..