Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

dator ljudisolera

Postat av tinalia den 8 Februari 2012, 01:50
7 kommentarer · 194 träffar
Tja , Funderar på att ljudisolera min dator då den är rätt högljudd med 2 st 140 mm insug i fronten och två stycken 140 mm utsug baktill i burken, jag har också en stor processor kylare som ska vara "silent" men jag hör den i mellan åt ändå! Samt stör jag mig på det knackande ljud som kommer från min hdd disk ibland.

Mitt grafikkort Radeon hd r7970 låter som ett jet plan när fläkten går över 85 % och jag har börjat inse att jag har svårt att sova när jag hör det surrande ljudet från min dator om nätterna! Jag har en fläktstyrning men det hjälper bara till en viss del då jag ej föredrar att ha strypta fläktar under en längre tid (förutom när jag tittar på serier/film)

Det jag undrar är om man ljudisolerar allt man kommer åt i min dator, finns det risk för värmeproblem och dammbildning då jag ogillar materialet som används till dem flesta chassin för ljudisoleringar.

tack på förhand!
Föregående tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..