Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

VG till MVG Fråga

Postat av Lundkvist den 7 Februari 2012, 18:01
18 kommentarer · 258 träffar
Tjena Frager

Kan dra en liten snabb sammanfattning innan jag ställer frågan.

Går sista året på IT-Teknik gymnasiet och "hade" en kurs som hete "Teknik, människa och samhälle". Och när min lärare skulle prata betyg med oss. Så om han inte riktigt var hundra på vilket betyg han skulle sätta mellan G-MVG. Så ställer han en fråga. Och sen svara man på den och då kollar han hur väll man svara på den.

Jag fick en fråga om, jag själv tyckte att tekniken vi har här i världen skulle sprida sig till de mindre teknikländerna. Så att vi får en mer jämn balans i världens teknik.

Så jag svarade ett ganska väll formulerat svar. Och han satte VG på mig. Men han sa att jag kunde komplettera mitt VG betyg till ett MVG betyg. Om jag svarade på en till fråga som jag har till nästa vecka på Onsdag att svara på.

Denna fråga löd:

Vad kan skolorna och samhället kunna göra för att påverka den yngre generationen om att tekniken är viktig för samhället och för framtiden.

Så jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag skall svara på denna fråga för att höja mig från ett VG till ett MVG.

Det jag menade var "Väll formulerat". Tackar ni som har tagit upp detta i denna tråd, och tack för tipsen. :D
Föregående tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..