Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skadat axeln (hantelpress)

Postat av Boatmaster den 2 Februari 2012, 11:27
12 kommentarer · 1 235 träffar
Hejsan alla bodybuilders & all-vetare.

När jag besökte gymmet i söndags så var tanken att jag skulle köra lite hantelpress.

Eftersom min form har spirat iväg uppåt så tänkte jag försöka lyfta ganska mycket tyngre än vad jag brukar. Jag lassade på hantlarna på knäna och satte mig på bänken. När jag förde bak hantlarna mot bröstet tappade jag dock kontrollen över den vänsta som for ner och träffade bröstet.

Jag kände direkt att något i min axel värkte. Nevermind tänkte jag & körde på ändå. Jag lyckades knappt få upp hantlarna, men väl uppe fick jag till 5 repetitioner.

Men nu igår, besökte jag gymmet igen för att ge ryggen ett pass. När jag kom till de bakre axlarna kände jag direkt att skadan var kvar.

Undrar om någon har någon erfarenhet om axel-skador? Självklart kommer jag undvika tunga vikter & vissa axel-övningar de närmsta veckorna. Men är det t.ex värt att besöka en ortoped osv?, För att få lite mer precisa svar.

Diskutera gärna fritt kring tränings-relaterade skador.
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar