1
Hjälpas åt inför Svenska Nationella åk 9
Postat av mackemackemacke den 1 Februari 2012, 16:58
17 kommentarer · 6 315 träffar
Tjenare!
Alla som går i årskurs 9 kommer nu nästa vecka att ha nationella prov i läsförståelse. Dom flesta skolor har fått läsa igenom bladet som innehåller själva texterna som man ska dra slutsatser ifrån.
Det jag tänkte dedikera denna tråd åt är att vi som läst texten ska kunna dela med oss av slutsatser och råd åt varandra.
En fråga kommer förmodligen vara att man ska ta ut den röda tråden mellan texterna i häftet.
Årets Nationella prov heter "Dåtid nutid framtid" (eller liknande).
Jag skrev ner vad dom olika texterna handlade om.
Jobbkrisen är en bluff. hanlar om någon som skryter om hur enkelt denna får jobb för att hon engagerar sig.
Nästa handlade om hur en familj firade jul i en raket år 2052.
Benjamin Buttons olycksagliga liv recension.
En dikt om vad som kan hända under 1 minut.
En dikt om födelse.
Michael Jacksons barnasinne
valt fel gymnasium.
Tidskapseln, Vad är tid?
Jag skumläste bara igenom dom och skrev ner vad jag ansåg dom handla om. Fyll gärna i om du tyckte annorlunda.
Alla texter har på något sätt med tid att göra. Kom med era motiveringar om vad den röda tråden är.
Alla som går i årskurs 9 kommer nu nästa vecka att ha nationella prov i läsförståelse. Dom flesta skolor har fått läsa igenom bladet som innehåller själva texterna som man ska dra slutsatser ifrån.
Det jag tänkte dedikera denna tråd åt är att vi som läst texten ska kunna dela med oss av slutsatser och råd åt varandra.
En fråga kommer förmodligen vara att man ska ta ut den röda tråden mellan texterna i häftet.
Årets Nationella prov heter "Dåtid nutid framtid" (eller liknande).
Jag skrev ner vad dom olika texterna handlade om.
Jobbkrisen är en bluff. hanlar om någon som skryter om hur enkelt denna får jobb för att hon engagerar sig.
Nästa handlade om hur en familj firade jul i en raket år 2052.
Benjamin Buttons olycksagliga liv recension.
En dikt om vad som kan hända under 1 minut.
En dikt om födelse.
Michael Jacksons barnasinne
valt fel gymnasium.
Tidskapseln, Vad är tid?
Jag skumläste bara igenom dom och skrev ner vad jag ansåg dom handla om. Fyll gärna i om du tyckte annorlunda.
Alla texter har på något sätt med tid att göra. Kom med era motiveringar om vad den röda tråden är.
Nationella proven
104 personer har röstat