Förstöra för syrran, nedladdning.
Tjena!
Ni vet hur jobbigt det är när pingen springer upp till 500 för att någon i din familj sitter och laddar ner och gör så att det är helt omöjligt att lira?
Sitter i den situationen nu, och ingen verkar fatta hur mycket det pajar.
Så jag tänkte försöka komma åt hennes dator på något sätt, och göra så att hon inte kan använda sig av uTorrent. Hur skulle det vara lättast möjliga? Om hon inte har lösen på sin dator skulle jag kunna gå in på hennes dator, men hur tar jag mig till? Avinstallera är ju vekt, för då installerar hon ju bara igen.
Och om det vore så att jag inte kom åt hennes dator fysiskt, hur skulle jag behöva göra?
Eller har ni några andra tips?
MvH Kirurg1
EDIT: Tack för era tips!
Ska försöka mig på att limita hennes nedladdningshastighet i hennes uTorrent när hon inte ser :)
Så börjar jag iallafall, om det ändå inte funkar får jag ta till mer drastiska saker HEHE
Förresten, planen är att imorgon bitti gå in på hennes dator. Om hon har lösenord, hur tar jag mig förbi login-screen?
EDIT2: Hon va o kolla TV. Satt inte ens vid datorn och ändå lyckades hon paja min ping? Ja sneaka inn i hennes rum o sänkte nedladdningshastighet till 20kb/s. Bitch be mad please.
EDIT3: Syrran har inget lösenord på sin dator märkte jag nu i morse. Jag kan ungefär sitta vid hennes dator en timme varje morgon. Funderar på fjärrstyrning faktist. Men hur fungerar det? Gör jag det en gång, kan jag göra det hela tiden? Eller måste hon acceptera varje gång det ska sättas igång liksom?
#0. Du kan gå in i routern från vilken dator du vill, så länge som du sitter på nätverket och har lösenordet om du nu har något för det =)
#4 mjo, men då lär inte ja få tillgång till min dator på nåra år :D
#5, ååhh naiz. när vi fick modemet så tror jag vi gjorde det från morsans laptop, så då är det den datorn som har kontrollen eller?
#8, oohh, de har jag inte tänkt på :D men är inte det för endast en fil? eller kan man göra det som standardinställning?
La in det på lillebrorsans dator och gömde det. Begränsade till 100/50 KB/s ner/upp :D.
Gå in på inställningar --> Bandbredd -> Fyll i "total nedladdningshastighet"
så ställer du in skiten på typ 5 :PP
#12 haha I am so tempted.
#13, hon kommer dampa!
#14, eller laxeringsmedel så sitter hon o skiter medans jag styr hennes dator? LOL
#15, haha, smart :D vet dock inte hur man blockar :(
#16, QoS?
#17, kabel, dlink.
#18, hahah sweet :D skulle behöva någon snabblösning dock, hennes dator är megaseg och no way att jag hinner ladda ner ett program.
#19, mjo, sant, det skulle funka. Dock kommer det kopplas till mig. Att sätta en limit på nedladdningshastighet är diskret och bra tror jag :D
#24, jag tankade ner det på min egen dator några dagar innan bara, la på usb sen bara "Jag ska fixa en grej på din dator snabbt bara".
Sen inga mer lagspikes p.g.a. att han drar igång 5st youtube-flikar samtidigt <3.
Om det går som planerat (och hon inte har lösen till datorn) så kan jag göra det imorgon innan skolan då jag är ensam hemma en timme :)
OnT: Ja, Om du vill blockera uTorrent så kan du gå in på Inställningar sen Bandbredd och så det första som står är maximal nedladdning: så skriver du in 100 så kan hon bara ladda ner max 100kb/sek GL
Annars tar du reda på porten uTorrent använder till hennes dator sen blockerar du den på routern..
Du laddar ju inte ner något(right?) och inte heller dina päron. Brevet riktar alltså in sig på din syster som kommer bli alldeles förtvivlad och ALDRIG mer ladda hem igen!
#32, haha, ja gillar hur du tänker :D
Ettercap med filter för portblockering
Gör en sån där.
Ont: **Operation rat!**
STEG 1
Gör en rat, med en rat så kan du fjärrstyra datorer utan att de vet om det samt döda processer.
STEG 2
Lägg raten på ett usb-minne.
STEG 3
Du går till syrraN när hon tittar på tv och är social ~30 minuter, du säger att du bara ska checka fejjan en snabbis, du pluggar i minnet & startar viruset.
STEG 4
Fjärrstyr hennes dator och stäng av utorrent/döda processen utorrent utan att hon ser :-)
Men om jag aktiverar det en gång, är det aktiverat 24/7 då? Även om hon stänger av och på datorn?
Bara bra för dig att spela mindre.
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min Android-mobil
Det var därför jag flyttade hemifrån och skaffade eget 100/100mbit
Skrivet med min Android-mobil