1
Ni som läst flugornas herre
Postat av hestgalen den 23 Januari 2012, 19:30
19 kommentarer · 6 651 träffar
Tjenare, behöver hjälp med några frågor om flugornas herre. Skulle vara jätteschysst om ni bara skrev svaren så får jag utveckla dom själv sen. Med andra ord inga MVH svar utan enkelt G svar tack.
Och ja, detta är min läxa, jag har läst boken men jag har problem med dessa frågor
1. Anser du att Nasse har anledning att ta lipen?
2. Ralph är 12 år, han har både bra och dåliga egenskaper. Ge exempel på båda.
3. Varför driver jack med kniven i trädet när Ralph börjar välja ut pojkar för expeditionen runt ön?
6. Jack uttrycker vad som är skillnaden på en engelsman och en vilde, vad var skillnaden?
7. Kan man säga att de lyckas uppföra sig som engelsmän ända fram till dess mörker faller efter den första dagen på ön? Motivera ditt svar.
Och självklart, tycker ni att tråden är dum så får ni tycka det. Jag behöver hjälp, det är totalt 25 frågor och dessa 9 var svåra enligt mig. Jag har prov i övermorgon det är också därför jag ber er om hjälp.
EXEMPEL SVAR:
9. Vilken uppfattning får du efter första mötet på stranden av:
A) Ralph: Lång, snäll, självsäker, modig
B) Jack: Envis, tror han är bäst
C) Simon: Blandning av båda.
Disk: Är boken bra?
Frågor som är klara:
4. Vad berättar killen med födelsemärket? Hur reagerar pojkarna när den lille berättar vad han tror han har sett?
5. Vilket viktigt beslut fattar man på eftermiddagsmötet den första dagen på ön?
8. Ralph är hövding, kan man göra honom ansvarig för det som hände den lille?
A) Ralph
B) Jack
C) Simon
MVH
Och ja, detta är min läxa, jag har läst boken men jag har problem med dessa frågor
1. Anser du att Nasse har anledning att ta lipen?
2. Ralph är 12 år, han har både bra och dåliga egenskaper. Ge exempel på båda.
3. Varför driver jack med kniven i trädet när Ralph börjar välja ut pojkar för expeditionen runt ön?
6. Jack uttrycker vad som är skillnaden på en engelsman och en vilde, vad var skillnaden?
7. Kan man säga att de lyckas uppföra sig som engelsmän ända fram till dess mörker faller efter den första dagen på ön? Motivera ditt svar.
Och självklart, tycker ni att tråden är dum så får ni tycka det. Jag behöver hjälp, det är totalt 25 frågor och dessa 9 var svåra enligt mig. Jag har prov i övermorgon det är också därför jag ber er om hjälp.
EXEMPEL SVAR:
A) Ralph: Lång, snäll, självsäker, modig
B) Jack: Envis, tror han är bäst
C) Simon: Blandning av båda.
Disk: Är boken bra?
Frågor som är klara:
4. Vad berättar killen med födelsemärket? Hur reagerar pojkarna när den lille berättar vad han tror han har sett?
5. Vilket viktigt beslut fattar man på eftermiddagsmötet den första dagen på ön?
8. Ralph är hövding, kan man göra honom ansvarig för det som hände den lille?
A) Ralph
B) Jack
C) Simon
MVH