1
MVG i filosofi med endast två ord!
Postat av Stayfly den 19 Januari 2012, 09:22
63 kommentarer · 3 026 träffar
Hej, idag fick vi tillbaka våra filosofiuppsatser i skolan och jag var i vanlig ordning ganska förväntansfull. Jag hade gjort en rackare som jag hoppades skulle lyckas.
Iallafall, vi fick tillbaka uppsatsen och jag fick MVG, och det enda jag hade skrivit var två ord! Hur sjukt är inte det?
Ha i åtanke att det var en filosofisk uppsats, och meningen är att man ska flumma ganska ordentligt.
Frågan som löd var "Finns denna stolen?"
Mitt svar var, "Vilken stol?"
Boom, läraren blev imponerad och kunde inte motstå att skriva ett MVG. För även om det var ett enkelt svar, så ligger det ett djup bakom.
Så grabbar och flickor, tycker ni jag förtjänade mitt betyg?
Berätta gärna era upplevelser på prov, något sjukt ni har skrivit eller liknande?
Tack.
Iallafall, vi fick tillbaka uppsatsen och jag fick MVG, och det enda jag hade skrivit var två ord! Hur sjukt är inte det?
Ha i åtanke att det var en filosofisk uppsats, och meningen är att man ska flumma ganska ordentligt.
Frågan som löd var "Finns denna stolen?"
Mitt svar var, "Vilken stol?"
Boom, läraren blev imponerad och kunde inte motstå att skriva ett MVG. För även om det var ett enkelt svar, så ligger det ett djup bakom.
Så grabbar och flickor, tycker ni jag förtjänade mitt betyg?
Berätta gärna era upplevelser på prov, något sjukt ni har skrivit eller liknande?
Tack.