DotA 2 trolling fanpage på Facebook?!
Jag har alltid hejdat mig från att tanka hem eller skriva in någon information till deras "sponsorer" med tanke på vart det kan leda senare tills jag en gång prövat mig på att tanka hem "gratis" spelet som blev märkt som potentiellt virus.
Nu med tanke på att DotA 2's utvecklare är anställda av Valve så gissar jag på att de inte direkt bryr sig så värst mkt om detta men det ger ganska dålig publicitet enligt mig. Mina komments på deras facebook sida ang min kritik kring detta tas alltid bort och om fler hakar på så tas hela texten de lagt upp bort, Obvious scam?
Men jag vill försäkra mig endå, är det någon som genomgått hela sponsor grejen och faktiskt fått en nyckel? Har en vän som ska ha gjort detta och det slutade med att reklam bolag ringer och erbjuder reklam, dessvärre fick han ingen beta nyckel för detta.
Ännu en anledning till varför jag checkar här är ju för att de använder så simpla scams, "Gilla detta, dela med er och skriv in denna specifika text (This gave me a dotA 2 key) liknande text"
Vad tycker ni? Borde man anmäla "Official Dota 2" för scam?
Vart kan man se vem som är ansvarig för sidan etc? Hittar det inte, bara massa babbel om hur "enkelt" man får tag på en beta nyckel.
http://blog.dota2.com /
Klicka på den lilla Facebook ikonen till höger.
Lär inte skolorna ut källkritik längre?
Är det troligt att det bara är 25,000 personer som gillar den officiella sidan?
Är det troligt att den officiella sidan enbart har 5 posts?
Har "Info" fliken hållbar information, med länkar till officiella sidor?
Om du vill reporta sidan, använd motiveringen "Duplicate page".