Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tror jag ägde min lärare rätt rejält!

Postat av Stayfly den 18 Januari 2012, 12:39
137 kommentarer · 228 träffar
Hej, hade prov igår och som vanligt så skulle vi skriva provet i aulan då det var fler klasser som skulle göra provet.

Vid varje provtillfälle är det alltid en ny lärare som ska sitta och vakta så man inte fuskar, eller om man behöver hjälp med något.

Så jag sitter och skriver när läraren säger att det är 20 minuter kvar sedan måste alla lämna in sina prov, jag hade ganska mycket kvar att skriva så jag lyssnade knappt vad han sa.

Tiden gick och det var dags att lämna in provet, men jag hade fortfarande några frågor att besvara, så trots att alla började lämnade in, så satt jag kvar och skrev. Efter några minuter var det bara jag kvar i klassrummet. Läraren började nu tappa sitt tålamod och säger att om jag inte lämnar in nu så kommer mitt prov rivas.

Men jag hade mer att skriva så jag satt kvar, skrev allt vad jag kunde för att det skulle gå snabbare. Efter ca 20 minuter efter att deadlinen hade varit slut så sa läraren att mitt prov inte skulle gällas så jag kunde lika gänra sluta skriva. Men jag fortsatte att skriva, som om inget hade hänt.

Ungefär 10 minuter senare så var jag klar, ca 30 minuter efter deadlinen. Jag reste mig upp och gick fram för att lämna in mitt prov. Varpå säger:

- Ditt prov kommer ändå inte gällas så du kan lika gärna slänga det.

Jag kollar flinande mot honom och säger:

- Känner du mig?

Han svarar:

- Nej, varför skulle jag göra det?

Då säger jag:

Ok, det är bra och slänger in mitt prov i högen av alla proven sen rör jag om proven snabbt så han inte ser var provet ligger.

Sedan vänder jag mig om och går lugnt ut.

Läraren står kvar där chockad, han visste inte vad han skulle säga, och får fram ett "men.. men.. så får du inte göra.."

Jag fortsätter att gå mot dörren flinande, öppnar dörren och stiger ut. Yeeeahhhh.

Så Fragbite, var det moraliskt rätt av mig att göra detta? Det var väldigt viktigt för min del att klara provet, då jag hade missat mycket i terminen.

Diskutera!

137 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 137 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..