Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kan inte vakna fast jag vaknat :S

Postat av PutBoy den 24 Mars 2005, 00:52
294 kommentarer · 420 träffar
Det här händer mig ofta.

Jag ligger och sover. Sen vaknar jag. Jag känner riktigt att jag är vaken, det är inget snack om saken. Men jag kan ändå inte röra mig. Så jag ligger där och försöker röra mig, utan att något händer. Sen upptäcker jag att jag heller inte kan andas. Så jag ligger där och försöker andas samtidigt som jag försöker röra mig. När inget fortfarande inte händer så blir jag panikslagen och tror att jag ska dö. Inte konstigt, eftersom jag inte kan andas.

Efter några hopplösa ögonblick så kan jag åter andas, och kan åter röra mig.

Tänk er själva att vakna upp utan att kunna andas eller röra er. Det är fett läskigt. Nån annan som har detta problemet eller vet vad det är, eller båda kanske?

P.S till alla admins. tycker att 1 tråd per dag e på tok för lite fortfarande. Har försökt skapa just den här tråden 4 dagar i rad, och har misslyckats varje gång pga att jag har skrivit en tråd innan. D.S / en irriterad, men trogen FB:are.

EDIT: efter lite sökande kan jag konstatera vad de är å så.

Det är ett fenomen som kallas för sömnparalys. En sömparalys kan uppstå under uppvaknandet, insomnandet, och ibland under själva sömnen.

Fenomenet beror på att när man drömmer så stänger hjärnan av kroppens muskler, så att man inte ska sparka å slå på partnern som sover bredvid. Det som händer under en sömnparalys är att denna spärren är kvar trots att man är vaken. Detta är för övrigt inte det minsta farligt.

294 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 294 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..