Hej!
Imorgon har jag två muntliga presentationer i skolan. Den första ska jag visa hur man viker en loppa (Man skulle visa någonting och jag kom inte på något speciellt roligare) och grejen är att jag inte är särskilt bra på att inleda en muntlig presentation.
Enda regeln är att jag inte får börja med frasen "Jag ska visa hur man..." eller liknande.
Den andra presentationen är på engelska och jag ska prata om något som betyder mycket för mig som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med att komma på? :)
Båda presentationerna ska vara i cirka 5 minuter :)
Självklart kan ni ju inte veta vad som betyder mycket för mig men jag hade inte tänkt ta den presentationen jätte seriöst så tanken var mer att få några schyssta idéer om något som är rätt lätt att snacka i 5 minuter om.
Skrivet med min Android-mobil
Om 5 min ska jag visa hur man viker en loppa men först ska jag berätta för er hur man gör i teorin. Du viker loppan i slutet av presentationen. :)
Inled med något ovanligt. Typ Waazzaaaaaaah, samtidigt som du visar http://www.youtube.com/watch?v =R6rfCUDTbVE&feature=related
GG wp MVG.
Engelska arbetet kan du ju prata om FRAGBITE <33
Skrivet med min Android-mobil
kör något simpelt men effektivt då skoltrött folk kan se totalt ointresserade ut även om man pratar om 18 åriga blondiners bröst
"Hej, <vad du heter> är mitt namn, och det här är sjukt onödigt, men eftersom jag är så grymt frän skall jag visa ett riktigt ruttet trix som absolut inte skall göras på fester eller liknande då det är sjukt tråkigt egentligen *continue*"
Enda negativa här är att lärare är trista fanskap som bedömmer allt du säger på något dinosauriesätt, så din "fina" början kan ge negativt slutbetyg, men är du bara ute efter G och att känna dig mer säker är det en bra början
har själv råkat säga saker som "fitta.se" istället för hitta.se och liknande saker och i regel går det bättre efter såna misstag än sämre
Angående den engelska redovisningen, välj något du vet vad allt om på förhand!
Vissa kan tänka att aha! Nu är det dags att prata om programmering eller vafan som helst med 200 ord du inte har en susning om under press vad dom heter på engelska
Bättre att skala ner det på en rimlig nivå än att ta vatten över huvudet..Ett tips är att prata om morfar/farfar, ifall du haft bra kontakt med någon av dom, för när man väl står där kommer det naturligt fram massa minnen av värde som du kan snacka om och vips är du klar
Sen kan du även tänka att det gäller fem minuter, det är ingenting! Hade en föreläsning inför 100 pers (trodde det var typ 10 så sket rätt hårt i att förbereda mig) som varade i 1.5 timme..lite svettigt att få flyt på det hela men det gick bra det med
Det kommer oavsett gå bra om du känner dig lugn i kroppen, nervös är man alltid innan.
Sen rockar du deras värld med att du viker loppan och låter gamla fröken att testa den, och på alla sidor har du skrivit "Ge *ditt namn* MVG"
Du har nu varit coolast i klassen samt att du får mvg och du kommer helt klart få ligga.