Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fake Converse.

Postat av Musi den 11 Januari 2012, 22:54
13 kommentarer · 8 362 träffar
Hej Fragbite. Idag ska vi diskutera Converse skor, vad som är fake och inte.
Då menar jag Chuck Taylor skor. Inga dojjor köpta på DinSko för 300 kr utan Converse All Star logga och allt annat, utan dojjor som kostar 700 kr på Intersport, Stayhard osv osv.

Det som jag hakat upp mig på och tänkt mycket runt om är att en Converse sko kan vara helt identisk det enda som kan vara skillnaden är ett R som står under stjärnan på Converse loggan på sidan av skon.

Jag köpte 2 par i USA när jag var på semester, köpte då dessa i Converse butik. Ett par svarta som det fanns ett R på under loggan, och ett par marinblå det inte var det på.

Idag var jag på Intersport och köpte yttligare ett par, denna gången vita. Utan ett R under loggan. Sett massa som har utan R och endast ett par vita som har R.

Så till min fråga. Vad står R:et för ? Registred? Att det är deras Trademark liksom ?. Har hört att Converse tillverkningen har flyttat till Taiwan där Nike tillverkar sina skor. Är det detta som kan påverkat att det finns väldigt få Converse med ett R på ?

Jag förstår inte detta, är de fake med R under loggan, eller är det äkta. Eller är båda äkta. Någon som vet ? Jag har kikat runt men aldrig fått något riktigt svar då alla säger olika.

Tacksam för svar.

Disk. Vad har ni för dojjor ? :)

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..