Chill nykter, anorlunda full?
Hej.
Min polare är tvärskön i vardagen skola, fritiden, träning m.m. vi delar det mesta ihop.
Men något jag inte förstår är varje helg när vi dricker, han blir helt förändrad.
Förändrad då menar jag en viss överdriven grad barnslig, vilket kan vara okej med grabbarna, men i nya umgängen är det bara pinsamt. Framstår som väldigt omogen och fjortisfull. Beter sig väldigt dåligt emot andra, inte emot mig utan misstolkar bara signaler andra ger ut, kan gå från den socialaste killen på förfesten, till att snea ur för någon råkade aska lite på honom av misstag. Bara på en sekund kan han gå över till den läskigaste killen man träffat. Jag tycker han bara är en fjant i detta läge, men kan förstå att nya tycker detta är väldigt otrevligt.
Kan tilläggas att han är väldigt kort och har dåligt självförtroende, vilket inte är på topp för mig heller, därför vi tränar mycket.
Men att just han blir så urballad på fyllan fattar jag inte. Varför är han inte samma snubbe som han är i skolan/träningspassen?
Ångrar ofta sina helger, princip varje helg. Men ibland undrar jag om det inte är hans riktiga personlighet. En väldigt svag person som lätt misstolkar andra och tror dom ser ner på honom (mindervärdeskomplex.) Kör någon spelad roll när han är med mig bara för att verka mogen och förståndig.
Vad tror ni? Vill inte lämna en vän bara för han är konstig på fyllan, har faktiskt valt gå ut med andra på sistone. Men det som gräver mig är att han bara är falsk, spelar någon person han önska han var. Vi pratar öppet om hans bravader, ibland säger han det som ineldning på vårat samtal dagen efter. "Asså shit den killen som jag klappa till utanför stationen var ju bara fel...:-P"
jag - "hm"
han - "Eller tycker inte du de?? :D"
jag - "det var väl ganska onödigt, varför gjorde du det?"
han - "fett onödigt faktiskt, ska inte dricka så mycket nästa gång."
Sen fortsätter det, helg ut och helg in.
Känns som vi är ett gäng på 15år ibland, roliga är att vi är 92or båda två 19år.
Är det värt att lämna en vän som beter sig såhär? Eller skulle ni bara hängt med honom på fritiden och skitit i honom på helgerna? Är det verkligen en riktigt vän?
1. du hjälper roy philips och då kommer guolds vara där inne ist för vanligt folk.
2. du dödar roy och då är allt som det var innan
3. du försöker övertala alla i tornet att de inte har något att frukta och då har du både vanliga och nuke skadade människor boendes där.
-