Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Får inte ljud till högtalarna?!

Postat av anted00d den 5 Januari 2012, 16:23
2 kommentarer · 205 träffar
Tjenare.

Morsan har köpt en ny TV så jag snodde hennes gamla TV inklusive hennes gamla ljudsystem som hon använde till TVn men som funkar utmärkt till även datorer.

Kopplade in ljudsystemet i datorn, inget komplicerat, alltså bara en vanlig kabel som stoppas in i ljudkortet, simple as that.

Har kopplat in TVn i grafikkortet så att jag kan kolla film och sån skit på TVn och göra annat på min vanliga skärm.

När jag kopplat in ljudsystemet (två vanliga högtalare i princip) så får jag endast ljud från själva TVn.

Och om jag stänger av TVn så försvinner allt ljud helt och hållet.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Edit:
Märkte att jag kanske förklarade konstigt, ska förklara detaljrikt och kortfattat nu:

Jag har två stycken högtalare och två stycken skärmar.
Jag använder båda skärmar och ena skärmen har ett ljudsystem som sitter inne i själva skärmen i princip.
Jag kopplar in strömmen till ljudsystemet och sätter in den ena gröna kabeln i TVn/ena skärmen och andra delen i andra skärmen.
Jag sätter på valfritt ljud och ljudet kommer direkt från tvn/ena skärmen.
När jag använder hörlurar och dylikt funkar det dock utmärkt att använda båda skärmarna utan att något blir konstigt.

Kom igen nu fb, hjälp mig

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..