Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Min kompis försvann

Postat av ostmorfar den 29 December 2011, 16:19
44 kommentarer · 234 träffar
Hej alla.

Det hela började med att jag och min kompis skulle bada. Vi kan kalla honom Olof. Jag och Olof har känt varandra i säkert 12 år, så han är ju lite av en barndomsvän för min del.

Olof kom hem till mig på lördagseftermiddagen. Jag skulle precis äta bacon och makaroner, som är en av mina absoluta favoriträtter. Givmild som mamma är frågade hon Olof om han hade ätit, och det hade han ju givetvis. Hans pappa är en väldigt skicklig kock och lagar mer än gärna mat till Olof, 3-4 gånger om dagen. Ja, ni kan ju tänka er hur Olof ser ut. 98 kg fördelade på 167 klena centimeter.

Efter jag hade fått i mig 2 rejäla portioner så gick vi iväg till tvättstugan för att packa badkläder. Jag grabbade tag i en handduk och mina favoritbadbrallor. Olof envisades med att vi skulle spela tv-spel istället, men när jag påpekade hur fint vädret såg ut när jag kollade ut genom fönstret, så fick jag honom på andra tankar.

Vi gick ut till cykelstället, Olof fick låna min lillebrors cykel och jag tog förstås min egna. Nu såhär i efterhand så kanske jag borde ha tagit brorsans cykel istället, men det är ju alltid lätt att vara efterklok. Vi styrde vår kos till en väldigt avlägsen brygga. Olof påstod att han blev nerdragen i vattnet en gång av en rätt så stor kille, så nu vågar han inte bada med folk han inte känner längre. Jag tänkte att det nog är för att han skäms över sin övervikt, och att han dessutom är väldigt blek.

Väl framme vid bryggan tävlade vi om vem som sprang i först. Så klart vann jag. Olof skyllde på att mina skor var bättre, och jag bara garvade åt honom. Vid det här laget hade det börjat blåsa, och vågorna blev bara högre och högre. Helt plötsligt så ser jag inte Olof längre. Jag drabbas av panik, Olof är ju inte precis fisken i vattnet om man säger så. Jag skriker allt vad jag har flera gånger, och till slut ser jag honom, längst ut vid den långa bryggan.

Jag hoppar upp på bryggan och springer allt vad jag orkar mot honom, men när jag nästan är framme så hör jag ett duns och han försvinner under ytan. Jag hoppar i och försöker fånga upp honom, men det är lönlöst. Han är redan för långt nere, och det är ca 8 meter djupt.

Nu är min fråga till er... vem fan ska jag bada med nu?

vem ska jag bada med?

117 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 44 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..