Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Allra BÄSTA medeltidskriget? SE HIT!

Postat av Kenz den 26 December 2011, 14:16
50 kommentarer · 690 träffar
Har ni någon gång varit nyfikna på hur det var på gamla tider? Hur folket krigade och hur alla dessa stora ledarna kunde ta över världen? Vårt dagens samhälle skiljer sig så enormt från den gamla tiden så jag tror inte jag är den enda som är nyfiken på detta, right?

Det är som så att jag ÄLSKAR medeltidskrigs-stilen där vi hade alla möjliga typer av krigsteknik:

Vi hade hästar, katapult, pilbågar, armborst, vagnar som Alexander den store använde (nån som vet vad det heter?) och man använde även stegrar för att komma över höga mur.

Allt detta är så intressant hur man krigade under gamla tiderna, är det bara jag som tycker detta är så annorlunda och intressant och skiljer sig enormt från dagens krigsteknik?

Så min fråga jag har till er är följande:

Vilken film tycker ni hade de häftigaste, fetaste krigs-scenerna ? Det måste vara gamla krigstiden och inte den nya typen av krig med gevär och pistoler och automatvapen.

Här ser ni montage utav alla dessa krigsfilmer:
http://www.youtube.com/watch?v =zOFF00yWVHE

Och min andra fråga är till alla som är nyfikna (ink mig själv):

1) Hände det inte ofta att man råkade döda sin egen "lagkamrat" under krigen? Jag syftar på alla dessa pilbågar som flyger runt så där i luften. Måste ju hända ofta att man råkar döda sina egna ju!

2) Är pilbågar verkligen sååå kraftiga som filmerna får det att se ut som? Kan de verkligen åka så långt i luften och tränga genom alla dessa skydden?

3) Hur fixar de mat till så många människor för soldaterna måste ju ibland vandra väldigt långa sträckor. Har de egna kockar eller? Var får de allt mat ifrån? tar de med sig tusen ton med mat varje gång de ska vandra långt eller? Ta tex Alexander den store som vandrade 7-8 år genom halva Asien..

4) Var får de alla krigssoldater ifrån? Hur rekryterade dem? Tvingade de alla män och ungdomar att delta i kriget? Fick soldaterna några löner för detta? Och blev inte kvinnorna där hemma otrogna hela tiden eller vad?

5) Hur kan alla dessa soldater vara så organiserade utan att prata i munnen på varann varje gång ledaren ska hålla sitt tal inför ett stort krig? De hade ju ingen "Megafon" precis så hur kunde alla höra vad ledaren sa? Måste ju vara så att bara de som stod längst fram hörde vad han sa medan de som stod längst bak hörde inte ett skit?

Jag har så många frågor och är så nyfiken, någon som kan svara lite på frågorna? Och jag har sökt på google efter alla dessa fakta men hittar inga sidor där det står nåt om just dessa punkterna jag nämnde upp :(

Vilken är den allra BÄSTA krigsfilmen?

77 personer har röstat

50 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 50 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..