Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bästa gaming headsetet

Postat av Gandalf1337 den 26 December 2011, 13:18
7 kommentarer · 2 227 träffar
Tjena tjena.

Jag vet att det finns skit många som ska köpa gaming headset och vet inte riktigt vilket dom ska köpa. Vilken har bäst ljud, bäst komfort, mest prisvärd osv.

Så jag tänkte att vi samlar massa personers åsikter om olika headset här för att hjälpa folk välja ett grymt gaming headset :)

Själv skulle jag rekomendera Steelseries Siberia v2 usb eller Steelseries 7H usb.

Siberia: Siberia är nog en av de mest prisvärda gaming headseten.

Ljud: Det grymma ljudet tillsammans med siberias 7.1 surround ljud gör att du hör folk på nästan andra sidan mappen på css. samma sak på cod. det låter som du är i spelet på riktigt.

Komfort: anpassar sig automatiskt för huvudet.inga jobbiga manuella inställningar som på de flesta andra headseten. bara sätt headsetet på huvudet och den har direkt anpassat sig till ditt huvud. Ibland glömmer du tom att du har den på huvudet för att den är så lätt och bekväm

Ljudisolering: isolerar inte ljud utifrån så bra. när du sätter på dig headsetet och spelar kan du fortfarande höra morsan som ropar från köket på övervåningen att middan e klar.

Hållbarhet: jag hatar screamers och varje gång någon skickar en screamer så slänger ja headsetet i väggen eller marken och springer ut ur rummet. (tönting jag vet :P) siberia har klarat ganska många hårda smällar. anledningen till att jag köpte 7H usb va för att mina siberia pajja efter ännu en screamer. enligt mig har den klarat mer än vad den ska behöva göra. gaming headset är inte till för att slängas i väggar o golv men detta headset har klarat många hårda smällar.

mic: micken funkar perfekt. har aldrig hört nån klaga på brus ljud eller någon annat konstigt från micken. bra kvalite på ljudet från micken och den gör de den ska :)

Prisvärt: siberia v2 usb kostar runt 600kr just nu. Riktigt prisvärt enligt mig. perfekt till folk som vill ha ett överlägset headset som inte är för dyrt.

slutsats: grymt headset! det skönaste headsetet jag har använd. ett stort plus för ljudkvaliten och komforten! prisvärt som fan!

betyg: 9/10 (skulle vart en tia om ljudisoleringen var bättre)

7H usb är nästan exakt likadan som siberia. det som skiljer är att 7h är mer anpassad för LAN. kan plockas isär i 4 delar. (sladden räknas som en del)

Ljud: Om du köper usb verision får du som med siberia 7.1 surround ljud och överlägset ljud till alla 1st person shooter spel. funkar också perfekt till musik och andra spel.

Komfort: Har precis köpt 7H så har inte haft den på mig så länge :P Det följer med 2 olika öronkuddar. ett par i läder som siberia och ett par i något annat material, vet inte riktigt vad det är. mjukt är det iallafall :) lätt att anpassa till huvudet (har dock inte som siberia att den anpassar sig själv) headsetet i sig väger inte så mycket. efter ett tag på huvudet glömmer du bort att du har den på dig.

Hållbarhet: har bara haft headsetet i några dagar så har inte riktigt fått testa hållbarheten än :) headsetet i sig känns väldigt tåligt från smällar osv. uppdaterar när jag vet mer :)

mic: micken funkar perfekt. samma klavite som siberias. ingen har klagat på jobbigt ljud etc. den gör sitt jobb :)

Ljudisolering: Sjuk ljudisolering. Jag hör inte ens när folk går förbi mig i mitt rum. hör knappt att jag klickar på tangenterna på tangentbordet :O grym ljudisolering. perfekt till dig som hatar störande ljud i bakgrunden. tex små barn som skriker :)

Prisvärt: jag betalade 1k för 7H usb. Hittills tycker jag att det är värt pengarna :) ljudisoleringen tillsammans med det oslagbara ljudet och komforten och friheten att välja mellan 2 par olika öronkuddar gör det värt 1000 spänn.

Slutsats: Grymt headset med oslagbart ljud och ljudisolering. lite dyrt kanske men grymt värt det om du vill få ut mer av ljudet med ljudisoleringen och att kunna plocka isär headsetet i 4 delar (sladden räknas som en del, man slipper att sladden trasslar in sig). perfekt för gaming och musik!

betyg: 9/10 (priset stör mig lite)

SLUTSATS:

om ljudisolering inte är det viktigaste för dig och om du inte bryr dig så mycket om hur lätt det är att ta med sig headsetet till kompisar o lana osv och du inte har lust att punga ut 1000 spänn så rekomenderar jag att du köper siberia istället. Både 7H och siberia har ungefär samma ljud. Själv tycker jag att man får ut mer av ljudet med 7h's grymma ljudisolering.

Vad tycker ni själva? lämna gärna en kommentar om ert favorit headset för att hjälpa stackare som inte har nån aning om vad de ska köpa :)
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..