Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fjärilen Stig

Postat av Puscifer den 22 December 2011, 17:13
13 kommentarer · 175 träffar
Hej.

Jag var tidigare idag ute och vandrade på Östermalms gator när jag plötsligt skymtade en färgklick på den vanilgtvis gråa kalla stenmuren. När jag tittade efter igen såg jag att denna färgklick egentligen var en fjäril.

Fjärilen rörde sig mycket långsamt, och skakade. (Om det var p.g.a. kylan eller vinden vet jag inte) Jag tog en bild med mobilen och gick vidare, men efter ett kvarter fick jag extremt dåligt samvete för den stackars lilla frusna vilsna fjärlien, så jag gick tillbaka och plockade upp den i min hand, och la min andra hand över så att den skulle skyddas från kylan.

Väl hemma la jag honom på en apelsinskiva på köksbordet och gjorde iordning lite sockervatten, sen var jag tvungen att springa iväg igen för att jag hade tid hos frisören.

Nu när jag kommit hem igen hittar jag inte Stig någonstans. Var kan en fjäril i lägenhetsmiljö tänkas sitta? Jag har redan inspekterat samtliga fönster, växter och granen.

Stig är en s.k. "Prydlig pärlemorfjäril" (Boloria selene)

Jag återkommer med bild när jag hittat honom.

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar