Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Julgranen välte, hjälp

Postat av brunbjoernen den 21 December 2011, 15:50
17 kommentarer · 305 träffar
Tja har en ganska märklig historia att berätta. Satt uppe igår och lirade, morsan och farsan är i Spanien och jag är hemma själv. När jag tröttnat så satt jag en stund och tittade på 2 and a half men. Klockan var runt 7 på kvällen.

När det var slut så gick jag ut i vardagsrummet och tänkte titta på granen lite, jag och min pappa hade klätt den för några dagar sen och han hade köpt en massa med dyra " jul kulor " som vi hade dekorerat den med.

Jag satte mig under granen och tittade på julklapparna, jag sneglade på ett paket där det stod " Till Oscar från Mamma ", jag skulle sträcka mig efter den och då upptäckte jag att en del skruvar till själva julgransfoten inte satt åt ordentligt.

När jag skulle skruva åt dom så tittade jag på granen samtidigt ( vet inte varför ) och därför upptäckte jag inte att jag skruvade åt fel håll. På något sätt så välte plötsligt hela granen rakt över mig, kulor, pepparkakor och andra prydnader flög ivåg åt alla håll.

Granen kraschade med ett brak och jag fick själva toppen på granen i huvudet, stjärnan träffade mig i pannan. Jag försäkte att lyfta upp granen med mina händer men misslyckades gång på gång, jag fick den över bröstet flera gånger. Jag kände en massa med stick i mina ben och jag råkade även sätta handen på en krossad glaskula.

Till slut så lyckades jag få bort granen och sparka undan alla krossade kulor som låg runt om mig.
Med tårar i ögonen så försökte jag att ta mig upp. Det var svårt att undvika att trampa på en massa med glasbitar. Jag gick in på toaletten och tvättade händerna och tittade mig i spegeln. Jag hade ett litet märke i pannan och en del barr i håret.

Efter att jag suttit i ungefär 20 minuter inne i badrummet med att ta bort en massa med barr från mina ben med en pincett så gick jag in i vardsrummet igen, en tredjedel låg i ruiner, jag stirrade på den f.d granen och funderade på hur jag ska förklara allting det här, mina föräldrar kommer inte att bli glada! Pappa hade lagt en förmögenhet på allting.

Granen ligger kvar i vardagsrummet och nu undrar jag, ska jag ringa mina föräldrar och förklara allting eller säga att det var någon som bröt sig in och klumpigt välte granen medans jag sov?

Hjälp mig fragbite!
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar