Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

IO - Värdelöst internetkafé

Postat av jonas den 17 December 2011, 03:10
40 kommentarer · 3 278 träffar
Jag sitter just nu på Infernoonline och måste säga att det är de mest värdelösa gamingdelar och den mest hemska service jag någonsin fått för de 130 kronor som jag betalat för att nattgibba.

Det hela började med att ljudet hos två av oss som gibbade bara hördes i ena luren, vi lyckades att fixa detta.. Senare hade en polare problem med musen som ständigt glappade, vi pratar med personalen och de flyttar polaren till en dator bredvid som inte används av någon. Senare så kommer det helt plötsligt en person som säger att han har bokat gibb på den nya datorn som polaren hade fått. Vi pratar med personalen och de väljer att flytta tillbaka polarn till den gamla platsen, förmodligen för att det inte fanns några andra lediga datorer som var tre på rad. Efter den här flytten väljer jag att sitta på min kompis gamla dator (med musglappet) eftersom han och den 3:e jag gibbar med skulle köra CS-kuppen. Jag säger till personalen att musen glappar och att den behöver bytas ut, han svarar "Vänta lite så kommer jag". Jag väntar i ca 20-25 min och går sedan tillbaka och frågar honom om han ska byta ut min mus snart. Han kommer sedan till min dator och loggar ut den och går därifrån så snabbt att jag inte ens hinner säga något till honom och loggar därefter in mig på en annan dator en plats bredvid den gamla. Självklart sitter jag nu långt ifrån mina kompisar som jag gibbar med och kan därför inte snacka med dem eller se vad de gör på sina datorer. Jag ber personalen att flytta tillbaka mig till min gamla dator och FIXA MUSEN som glappar, han loggar in mig på datorn men fixar såklart inte musglappet/byter ut musen. Den här gången går jag till en annan anställd och ber honom att byta musen, han är i alla fall snäll nog att göra det. Nu när min mus blivit utbytt så är det istället problem med mitt headset, inget ljud hörs överhuvudtaget och jag har försökt allt för länge att få det och fungera, nu orkar jag inte heller gå och be dem att byta ut hörlurarna eller ge mig en ny dator. Jag ger upp...

Reglerna får också en att känna att man är på ett koncentrationsläger. Det är rökpaus 5 - 10 minuter varje timme, personalen har gjort så att endast ca 20 stycken får gå ut och ta luft i taget, resten får stå och köa för att komma ut och få luft. När man kommit ut så säger personalen att man inte får spotta på marken, man får inte sitta på exempelvis räcken där ute och man får inte gå för långt bort. Personalen kommer dessutom och slänger läskburkar som inte är tomma så fort man går till toaletten.

Ska ni någon gång gibba och vill försäkra er om att det mesta ska fungera bra för er på Infernoonline får ni nästan ta med er egen jävla dator, men man tycker väl ändå att gamingdelarna borde fungera för nattgibbspriset samt regeln som gör att man måste köpa saker för dyra priser på Infernoonline, d vs. regeln som säger att man inte får ta med sig dryck, godis etc.

Det här är definitivt den sista gång jag väljer att nattgibba på Infernoonline.

Vad tycker du om Infernoonline?

168 personer har röstat

40 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 40 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..