1
Ny dator nu eller ny bil senare?
Postat av Exajjer den 16 December 2011, 19:12
29 kommentarer · 929 träffar
Hallau fb!
Nu är det såhär att jag har mega-beslutsångest.
~Ni som vill läsa den KORTA VERSIONEN:
Min dator är från Januari 06 och suger ganska hårt (klarar intet ens WoW på högsta möjliga grafik).
Min bil är gammal och går sönder hela tiden och kostar pengar.
Skulle du valt att vänta på en ny bil för ~30-40k, eller skulle du köpt en dator (10-13k) och sedan sparat ihop till bilen efteråt?
Svara gärna i pollen!
Och här kommer LÅNGA VERSIONEN:
>>>>Vi börjar med Ekonomin:
Jag skaffade mitt första jobb nu i september och har jobbat ca 3 månader. Provanställning från 6 månader till 1 år (med god chans att stanna kvar).
Får ut efter skatt ca 13k (och ca 17k varje 3e månad, tillägg och shit).
>>>>Min nuvarande Dator:
Köpte den Januari 06, och som jag beskrev i den korta versionen så klarar den inte WoW i högsta möjliga grafik (vilket är kasst). Är behov av en ny dator och hade tänkt lägga 10-13k på en ny.
Till datorn vill jag gärna köpa 2 skärmar och en 32" TV, som jag kan ha till film och shit. Vill ha det alltså maxat :)
Skärmar och TV behövs inte köpas på direkten precis.
Lite mer info om den sugiga datorn:
Processor: AMD Sempron 3000+
Minne: 1024Mb DDR
Hårddisk: 250GB
Grafik: Gigabyte Nvidia 6200 256Mb
Moderkort: Gigabyte K8 Triton
>>>>Min nuvarande bil:
Min bil är en sketen Hyundai Accent -95a (Tantbil).
Köpte den för 3500:- vilket är jävligt billigt. Har lagt totalt med priset kanske 14-16k på den med reperationer.
Har haft den 2 år.
Den har gått 205194km
När jag köpte den var det på 170000.
Inget bytt på den än sålänge.
Ytrost har den.
Det positiva med den är att den går billigt.
Hade tänkt spara ihop till en ny bil till våren/sommaren för ungefär 30-40k. Vilket man kan få en rätt hyffsad bil för som iaf håller ett tag.
>>> Vad skulle ni VALT?
Så fragbitare, vad skulle ni valt?
Skulle ni fortsätta spara till en bil (fått bilen som tänkt tidigt) och sedan sparat ihop till en dator.
ELLER
Skaffa dator på direkten, och sen spara vidare till bilen vid ett senare tillfälle? (Vem vet, man kanske hinner till sommaren ändå!)
Svara gärna i pollen bitchez!
HörZ!
//Exire
Nu är det såhär att jag har mega-beslutsångest.
~Ni som vill läsa den KORTA VERSIONEN:
Min dator är från Januari 06 och suger ganska hårt (klarar intet ens WoW på högsta möjliga grafik).
Min bil är gammal och går sönder hela tiden och kostar pengar.
Skulle du valt att vänta på en ny bil för ~30-40k, eller skulle du köpt en dator (10-13k) och sedan sparat ihop till bilen efteråt?
Svara gärna i pollen!
Och här kommer LÅNGA VERSIONEN:
>>>>Vi börjar med Ekonomin:
Jag skaffade mitt första jobb nu i september och har jobbat ca 3 månader. Provanställning från 6 månader till 1 år (med god chans att stanna kvar).
Får ut efter skatt ca 13k (och ca 17k varje 3e månad, tillägg och shit).
>>>>Min nuvarande Dator:
Köpte den Januari 06, och som jag beskrev i den korta versionen så klarar den inte WoW i högsta möjliga grafik (vilket är kasst). Är behov av en ny dator och hade tänkt lägga 10-13k på en ny.
Till datorn vill jag gärna köpa 2 skärmar och en 32" TV, som jag kan ha till film och shit. Vill ha det alltså maxat :)
Skärmar och TV behövs inte köpas på direkten precis.
Lite mer info om den sugiga datorn:
Processor: AMD Sempron 3000+
Minne: 1024Mb DDR
Hårddisk: 250GB
Grafik: Gigabyte Nvidia 6200 256Mb
Moderkort: Gigabyte K8 Triton
>>>>Min nuvarande bil:
Min bil är en sketen Hyundai Accent -95a (Tantbil).
Köpte den för 3500:- vilket är jävligt billigt. Har lagt totalt med priset kanske 14-16k på den med reperationer.
Har haft den 2 år.
Den har gått 205194km
När jag köpte den var det på 170000.
Inget bytt på den än sålänge.
Ytrost har den.
Det positiva med den är att den går billigt.
Hade tänkt spara ihop till en ny bil till våren/sommaren för ungefär 30-40k. Vilket man kan få en rätt hyffsad bil för som iaf håller ett tag.
>>> Vad skulle ni VALT?
Så fragbitare, vad skulle ni valt?
Skulle ni fortsätta spara till en bil (fått bilen som tänkt tidigt) och sedan sparat ihop till en dator.
ELLER
Skaffa dator på direkten, och sen spara vidare till bilen vid ett senare tillfälle? (Vem vet, man kanske hinner till sommaren ändå!)
Svara gärna i pollen bitchez!
HörZ!
//Exire
Vad skulle ni valt?
85 personer har röstat