Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Någon bilkunnig? Ford Focus

Postat av yesliferlol den 13 December 2011, 14:42
6 kommentarer · 14 334 träffar
Hejsan!

Jo det var så att jag köpte en ny bil i början av december, en ford focus 1.8 FFV som har gått 7.200 mil.

FFV = FlexiFuelVehicle.
Jag har nu ett problem då motorlampan lyser och jag är lite osäker på vad det kan bero på...

Jag tankade nämligen med etanol och det var så nu att en morgon när jag skulle starta bilen och ta mig till jobbet så gick den igång för att sedan lägga av. Jag startade den igen och höll ner koppling och gasade lite för att hålla igång bilen och efter några pedaltryckningar så höll motorn sig igång.

Jag googlade problemet och hittade att det kan vara så att etanolen inte är så lättanvänd när det är kallt och vid kallstart.
Så nu när efter ett tag så har jag tankat med vanlig 95 igen och nu startar bilen hela tiden utan problem men motorlampan lyser fortfarande.

Är det någon bilkunnig som kan hjälpa mig med detta problem och hur jag ska gå tillväga? Vill helst inte lämna in den då det är dyrt om det bara ska vara så att man behöver släcka lampjäveln.

Tack på förhand
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..