Vaför sa regeringen ja till FRA osv?
Fick lite tankar över natten men..
Av vilken jävla anledning sa vår svenska regering ja till IPRED, FRA,Krig osv?
För hur ska vi som ett neutralt land få fiender?
Är det bara en anledning till att övervaka oss?
Vem fan skulle planera terrorattacker över mail o telefon?
Ingen här kommer hålla med, men det tåls att tänka på.
Hade alla dessa skitlagar gjort någon skillnad? Det e ju knappast så att dom visste om att han skulle göra det i förväg? Trots FRA, IPRED..
#5 Känns ju så.. Känns lite roligt att vår finansminister hade en 2a i matte när han gick ur skolan också :)
Och ryssar, ja vf inte? Efter sovjets förnedringsfall så vill de bli en stormakt igen, ingen hemlighet? och så mkt som de rustar upp med armen, och bygger en hamn på gotland etc etc, hajj då sverige med 20000 man i försvaret!
Om du inte utövar olagliga aktiviteter så behöver du inte bry dig om IPRED och FRA, så du kan gå och sova nu.
#8 Det är inte bara (M) som röstar igenom det där, mesta dels är det faktiskt sossarna, eftersom högerblocket inte hade mandat nog att styra landet själv, så kan dom och alla andra vänsterblock komma med förslag och reformer.
Hörru, Likadant med alla jävla politiker. Lika sneknullat med reinfeldt's son som blev misshandlad. "När polisen insåg vem offret var sattes genast stora resurser in för att få tag i gärningsmannen" Trodde att alla människor var lika mycket värda. Tydligen är han rasist också.
#9 Bra gick det för oss ja. Men det hade ju inte gått annorlunda utan FRA och IPRED. "Om du inte utövar olagliga aktiviteter blablabla.." måste vara det sämsta jag har hört. Även om jag inte utövar olagliga aktiviteter vill jag väll fan inte bli övervakad vad jag än gör och 24/7?
#6 Möjligt att han gör, tyckte bara det va skoj. Undra hur många festmåltider vi har betalat redan till deras "AFFÄRSRESOOOOOR"
"Jävla liv när folk behövde börja jobba ist för att leva på bidrag" Snarare ett jävla liv när personer med hjärntumörer och diverse sjukdomar ansågs som "Helt friska" och kapabla till att jobba heltid. Aa joo..
Polares morsa jobbade som städerska på min förr förra skola, hon hade varit med om en bilolycka och hade problem med lederna,nacken osv. Hon kunde jobba halvtid om hon slet ut sig. Hon fick besked om att hon ansågs vara frisk nog till heltid.. 2 veckor senare hängde hon i skogen.
M's banderoller veckorna innan valet "Arbete ger frihet" Tja tja fürher
Läs Reinfeldts bok han släppte ett tag innan han blev minister. Vilken jävla minihitler.. NU lägger jag skit på (M) men visst. Haters gonna hate
Klart som fan man inte skickar SMS/Mail om när/var man ska göra ett terrordåd, och inte fan ringer man heller. Dum lag av dumma personer.
Demokrati är en utopi. Enligt mig är demokrati den sämsta formen utav regering man kan ha.
Utan att du vet om det så tar FRA emot säkerligen 20-30 terrorhot mot Sverige dagligen, många av dem kanske bara är snack, men vissa kan vara seriösa. Det är därför polisen kunde t.ex. gripa de som hade tänkt försöka mörda Lars Vilks.
Dessutom fungerar enbart FRA genom trafik som går över landets gränser. Inrikes har de andra tjänster som tar hand om terrorhot...
Dessutom är man aldrig neutral. Ska man vara neutral ska man göra som Schweiz och bara hålla käften, det gör inte Sverige.
DU HAR SÅ JÄVLA FEL
Skrivet med min Android-mobil
HATAR när p12or använder "U mad?" Utan att ens veta vad det kommer från ifrån början.. Bara drygt. Nej jag e inte "mad" över IPRED, Saken är det att jag undrar varför Sveriges regering röstar ja till onödiga regler för vårt land. Du är uppenbarligen den som är mest p12 eftersom att du inte vet vad lagen betyder.
De som sitter i regeringen är med och röstar i riksdagen också...
#42 http://www.quickmeme.com/meme/ eb6 /
Skrivet med min Android-mobil
Mediabolagen överdriver sina förlustsummor så grymt mycket.
Så det som fått regeringen att gå med på detta är alltså en sorts utpressning.
Har dessvärre ingen länk till källa men om ni googlar lite så bör ni hitta..
Du måste ju kunna se en skiva, film etc som en produkt. Att ladda ner en film är exakt samma sak som att gå in på ica och sno godis. Eller påstår du att snatteri inte skadar marknaden? För folk köper ju fortfarande godis: :SSSS
Det skadar dessutom inte marknaden till den mån att privata företag borde ha rättigheten att få utföra en häxjakt på privatpersoner och kräva dem på böter som ligger på flera 100x summan dem egentligen laddat ner material för.
Så du menar att du skulle begå t.ex ett självmord för att någon människa i "Högre rang" ber dig göra det?
Jag tvivlar enormt på att du drar och på bio/hyr varje gång du vill se en ny film. När du vet om att du istället bara kan ladda ner filmerna istället och spara pengar så gör du ju det vissa gånger.
Allt handlar bara om att du vill ladda ner dina filmer gratis.
Menar att det är ganska givet att inte alla människor är värda lika mycket. Staten, och du, ser ner på folk på daglig basis. Ofta tas det beslut baserat på det varje dag också.
Folks liv omsätts i pengar hela tiden, för det är så ett samhälle måste fungera. Det är rätt givet att man skulle rädda en framstående person i samhället framför t.ex. dig eller mig. Du och jag kan ersättas mycket enklare och kan inte bidra lika mycket som person X.
Men FN har väll en "regel" som är att alla människor är lika mycket värda?
Sen att en mer framstående person, i detta fallet Reinfeldts son kan bidra med mer vettifan. Tror att jag har mer att komma med än den snorvalpen som har fått allt serverat på silverfat hela livet.
FN är inget bestämmande organ och konceptet om "rätt eller fel" finns inte. Vad som är rätt för dig kan vara fel för någon annan. Handlar bara om värderingar, inget som är skrivet i sten. Tycker någon att det är rätt att tortera spädbarn så tycker de att det är rätt, oavsett vad FN säger. Sen för att du tycker det är fel betyder det inte att det är fel.
Man behöver inte följa tv-serier på tv, du kan köpa dem.
Sen finns det ingen större idé med lågbudgetfilmer, dem kunde dedikerat resurserna till filmer med ordentlig potential istället för att producera flera mindre filmer som har sämre story, sämre bearbetning och sämre skådespelande.
Det produceras väldigt olika filmer, och folk föredrar olika. Vissa gillar mainstream filmer, vissa gillar krigsfilmer, dokumentärer etc...
För att det ska finnas ett stort utbud måste det vara lönsamt att ens göra film från första början.