Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varning, rätt eller fel?

Postat av Maaks den 7 December 2011, 16:13
15 kommentarer · 254 träffar
Hade här om dagen en incident med en klasskamrat på rasten i skolan. Han hade hållit på att tracka mig hela dagen(vilket han brukar göra och med fler än mig, mest på skoj och jag brydde mig inte så mycket om det) Sen på rasten tog han ett nätt grepp runt min nacke och slog i luften mot mitt ansikte, på skoj. Han träffade relativt hårt på sista slaget, på läppen och jag fick en ganska liten fläskläpp, men iaf

Jag blev rasande, reste mig upp och puttade ner han på en stol. Sen knäade jag honom i huvudet, träffade väldigt hårt. Sen kom där in en annan kille och stoppade det hela.

Killen som fick knäet i huvudet fick åka till sjukhuset efter att ha fått minnesförlust och huvudvärk samt en whiplash skada.

Nu blir jag boven i händelsen och rektorn på skolan ska skicka hem en skriftlig varning till mig och säger att jag var väldigt nära på att bli avstängd från skolan.

Nu till min fråga: Är detta rätt eller fel av rektorn? I och med att den andra killen började med våld. Jag hade ju bara tur(otur) att jag fick till en så pass bra träff. Jag tycket givetvis det är fel av skolan att skicka hem varning och eventuellt göra en anmälan.

Går i 2an på gymnasiet.

Har rektorn rätt?

30 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..